sink Skrevet Mars 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2006 Skal sette grenrør på golfen nå, og har et par spørsmål. Har jeg lambdasonde? Mener at det er kun på biler med kat? Så er det det rørert som går fra bak på luftfilterboksen og bort til manifolden, hva er det godt for? Det er festet i en brakett på venstrediden 2-3 cm ut på manifolden på venstresiden når du ser ned i motorrommet. Er to "pigger" på grenrøret på samme sted ca så den ska sikkert festes der? Er heller ikke noen steder på grenrøret hvor det er hull til lambdasonde så må jeg borre hull hvis jeg trenger det? Kan legge ut noen bilder men har ikke tilgang til kamere akrobat nå, men kommer:) Hvis noen har noen erfaringer så fyr løs! :rockets Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaldBlod Skrevet Mars 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2006 Tror det hadde vært kjekt med litt bilder, ja.. Har selv stått å kåla med en KR-motor i hele dag, men ble ikke veldig klok av forklaringa di. ;) (jeg er ikke veldig klok uansett, men men. nok om det :)) Siter 1983 VW Golf I GTI 16v 1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6 2009 VW Scirocco III TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ulfern Skrevet Mars 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2006 er du sikker på att du har lambdasonde på den der!? hmmm.. Siter Golf 16v Turbo - Porsche powered.. -> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=96330 Chevrolet camaro 5spd 1971 - bbc 454cid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sink Skrevet Mars 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2006 Ja burde hatt noen bilder men glemte igjen kamera hos modern og fadern. Min motor er til nå dønn orginal enda :P Det er i allefall et rør som på min er hvitt ca 2" , går inn på selve luftfilterboksen helt nede i bunnen og bort tila manifolden? Har ikke mye peiling selv men kan det bare være for å lede varmluft inn i filterboksen. Syns det er rart ogå... ikke spesielt gunstig med tanke på effekt, men kan det være til kaldevinterdager? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ulfern Skrevet Mars 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2006 er ikke det bare kaldstartsrøret da!!`?? foreløpig har jeg aldri sett lambdasonde som 2" rør.. hehe.. en mabdasonde er kunn en sensor med to ledninger.. ;) det du ser er bare ett deksel som ligger over manifold.. Siter Golf 16v Turbo - Porsche powered.. -> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=96330 Chevrolet camaro 5spd 1971 - bbc 454cid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
strandbakk Skrevet Mars 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2006 ingen lamdasond på KR. Du har rett, det er nødvendig med kat. er lamda på PL. den forvarmingsgreia er ikke nødvendig. Kan være nødvendig på gamle forgasserbiler, pga ising i forgassern.. Siter Audi 100 tq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ulfern Skrevet Mars 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2006 right on.. ;) Siter Golf 16v Turbo - Porsche powered.. -> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=96330 Chevrolet camaro 5spd 1971 - bbc 454cid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sink Skrevet Mars 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2006 Ahh glittrende !! Takker strandbakk!! Da tror å håper det skal gå greit å få på! :) Godt noen har peiling :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
strandbakk Skrevet Mars 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2006 visste ikke at det var noe sånn forvarming på disse..er ikke det på min. Da er sikkert din mer orginal som du sier.. Siter Audi 100 tq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sink Skrevet Mars 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2006 ja den er nokk det, vet ikke åssen den forvarmern funker jeg, men hvis det siver glodvarm lutf inn der konstant så skal det tettes ved første anledning! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ulfern Skrevet Mars 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2006 da tar du jo bare heller av den dritten når du skifter til grenrør da? Siter Golf 16v Turbo - Porsche powered.. -> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=96330 Chevrolet camaro 5spd 1971 - bbc 454cid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
strandbakk Skrevet Mars 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2006 få inn et kn filter, fjern den dritten og lag noen hull i boksen :) Siter Audi 100 tq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sink Skrevet Mars 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2006 Har KN filter og powerrohr :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ultimateVW Skrevet Mars 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2006 Noen som veit om den trekker varmluft fra grenrøret inn i filterboks når den er varm da? Siter 92 Audi V8 Quattro 90 Corrado G60T 71 VW 1302S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Mars 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2006 det gjør den ikke! er vakuumstyrt spjell inni luftfilter boksen (er ialle fall det på monojet) og veit det er det på gassermotorer.. der sitter det en "kloss" som er vakuumstyrt for å føre varmluft inn mot motor Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg