Gå til innhold

hvor finnne nytt gulvteppe og alternativ til asfalplater

Ranger emnet


vwsportz

Anbefalte innlegg

har kastet ut stolene i bilen nå, gulvteppet og har begynnt på asfaltplatene...er veldig overasket over hvor mye de setene egentlig veier...

har revet ut hattehylle..ja egentlig er hele golfen renset inni...

nå lurer jeg på hadde svart teppe i gulvet...trenger ett nytt pga at dette var muglet..

hvor kan jeg finne helt nytt gulvteppe?

trenger også tips til noe som kan erstatte asfaltplatene...noe lettere..

hvordan klosser anbefaler dere foran for gti?

angående de asfaltplatee som alle har klaga så på så var de jo egentlig lett å få ut...ivertfall hittill..

vwsportz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gulvteppet er skjært i biter...

asfaltplatene må bort for å se etter rust

Oki.

 

Nye asfaltmatter får du på mekonomen eller bilekstra, er ikke dyre greiene.

 

slike spraygreier ender gjerne opp med å veie mer enn asfaltmattene til slutt (ihvertfall om du sprayer hele gulvet), det var bare det jeg tenkte på om du skulle spare vekt :)

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du først tar deg bryet med å skrape ut asfaltmattene, så la nå for Guds skyld være å kline inn noen ny gurba! Kjører uten støyisolasjonen (men med asfaltmattene) på Einsern min og det er ikke noe problem. Du sparer deg bare en rustsamler.

 

På 75-Einsern jeg har var asfaltmattene fjerna av tidligere eier/han har bytta så mye gulvblekk at det er lite eller ingenting igjen. Den eneste forskjellen i lydbilde i denne kontra om du har asfaltmattene der er at det naturlig nok smeller sterkere når stein o.l. treffer gulvet, samt at bilen har samme lydbilde innvendig som en Lada 1500;).

 

Min erfaring er at det er eksosanlegget som i stor grad bestemmer støybildet (eller lyd, om du vil) i kupeen.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du først tar deg bryet med å skrape ut asfaltmattene, så la nå for Guds skyld være å kline inn noen ny gurba! Kjører uten støyisolasjonen (men med asfaltmattene) på Einsern min og det er ikke noe problem. Du sparer deg bare en rustsamler.

 

På 75-Einsern jeg har var asfaltmattene fjerna av tidligere eier/han har bytta så mye gulvblekk at det er lite eller ingenting igjen. Den eneste forskjellen i lydbilde i denne kontra om du har asfaltmattene der er at det naturlig nok smeller sterkere når stein o.l. treffer gulvet, samt at bilen har samme lydbilde innvendig som en Lada 1500;).

 

Min erfaring er at det er eksosanlegget som i stor grad bestemmer støybildet (eller lyd, om du vil) i kupeen.

 

OT; har du 75`mod einser? Kult, den må du få ut noen bilder av etterhvert :)

Amazon 65-strøken bil

amazon 67-prosjekt

Volvo 245 85-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asfaltplatene veier totalt 13 kg. Er noen burgere det ;)

 

Uten noe i dørken føles det som om du er Martin Schanke!

Du hører motor, gir .. ALT! Har sine fordeler, men kjørte til

Piteå i min (før jul) igjennom isødet 50 mil hver vei ... da

blir du litt lei bråket. Å gjett hva mere ? Bilen holder IKKE

godt på varmen uten asfalten i! Har -10 grader i Bodø ca nå

å på en times kjøretur får jeg det bare lunket i bilen med varmapp

på full guffe .. blir for mye kuldestråling!

 

På kjøreturen min over nordkalotten så fant jeg forresten ut halvveis

at hjulet på bilen var LØST! Måtte bare kjøre til Piteå med det sånn...

Alle skruvene måtte teites til 2-3 omdreininger .. så var nok ikke

langt i fra storuhell da nei ...

Raymond

 

89' Audi CTQ

83' GTi (2 stk)

96' GSX-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asfaltplatene veier totalt 13 kg. Er noen burgere det ;)

 

Uten noe i dørken føles det som om du er Martin Schanke!

Du hører motor, gir .. ALT! Har sine fordeler, men kjørte til

Piteå i min (før jul) igjennom isødet 50 mil hver vei ... da

blir du litt lei bråket. Å gjett hva mere ? Bilen holder IKKE

godt på varmen uten asfalten i! Har -10 grader i Bodø ca nå

å på en times kjøretur får jeg det bare lunket i bilen med varmapp

på full guffe .. blir for mye kuldestråling!

 

QUOTE]

 

HEHE:D. Det samme gjelder sommerstid, bare motsatt effekt. Eksosanlegget varmer opp midttunnelen rimelig bra. I overgangen mellom vår/sommer og sommer/høst er dette bare en fordel. I dette tidsrommet får du da "riktig" innetemerpatur i kupeen, uten å måtte røre en eneste bryter;).

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår