VCE Skrevet Februar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2006 hva må gjøres for å bygge om til LH2.2? k-jeten jeg har mistenker jeg for å være utslitt.. jeg leste litt her http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=106263 og så at på LH2.2 så trenger man ikke svinghjulssensor, vil det da si at det er relativt "plug and pray"? Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Februar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2006 jeg har aldri hørt om noen elektronisk injection-system UTEN rpm-sensor... hvordan skal da motoren vite når den når turtall-sperra? ;) K-jet mener jeg er ikke et LH 2.2-system, ikke helt skråsikker, men LH Jetronic er LH Jetronic, og K-Jetronic er K-Jetronic. Det er to helt villt forskjellige systemer. LH Jetronic 2.2 har foresten 2stk rpm-sensorer på svinghjulet. montert 180grader på hverandre. mvh Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Februar 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2006 hvis du leser tråden jeg linka til, så hadde LH2.4 svinghulssensor og LH2.2 hadde signal fra fordeler, eller er dette bare BS? ...2,4 har svinhjulsføler(60-2) imens 2,2 har triggersignal ifra fordelern(usikker på hvilken puls denne gir) de har også forskjellige hjerner,luftmassemåler osv... har noen en liste over hva det er av følere etc. på et LH2.2 system? EDIT: ja, jeg vet at det er forskjell på mekanisk og elektrisk sprut! Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoRsport Skrevet Februar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2006 hvis du leser tråden jeg linka til, så hadde LH2.4 svinghulssensor og LH2.2 hadde signal fra fordeler, eller er dette bare BS? har noen en liste over hva det er av følere etc. på et LH2.2 system? EDIT: ja, jeg vet at det er forskjell på mekanisk og elektrisk sprut! Det stemmer at LH2.4 har svinghulssensor og LH2.2 har signal fra fordeler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Februar 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2006 hva må jeg da bytte/bygge om for å sette LH2.2 på min motor? kan jeg beholde GLT suget og montere de nye dysene i hullene til de gamle? * komplett sprut, med ledninger og alt * annen fordeler? * ? Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Februar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2006 du kan jo også vurdere å hive på feks MS eller VEMS. jeg vet det skal finnes map til b21et der ute. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Februar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2006 hæ? Hva er vitsen med lambdasonden til LH 2.2 om du selv kan regulere Co'en? bla til LH 2.2 Jetronic Fuel-system, der står det meste.. unntatt rpm-sensoren som jeg ikke finner hvertfal Jeg tok litt feil i stad, B23/B21/B230ET som har 2 stk rpm-sensorer på svinghjulet :rolleyes: Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Februar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2006 K-Jetronic er mekanisk innsprøytning ser det ut som i haynes-håndboka... hehe, lærer mye av dette:op Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2006 K-Jetronic er mekanisk innsprøytning ser det ut som i haynes-håndboka... hehe, lærer mye av dette:op Hydraulmekanisk innsprøytning, som kan være en smule vrient å feilsøke på til tider. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Februar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2006 hva er forresten feil med motoren? hehe, bare for morroskyld :) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242-1981 Skrevet Februar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2006 Du bør vel ha ledningsnett og fordeler fra 240 med 230f og lh 2.2. Hjerner dyser og LMM fra 740 med 230FT med lh 2.2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Februar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2006 Du bør vel ha ledningsnett og fordeler fra 240 med 230f og lh 2.2. Hjerner dyser og LMM fra 740 med 230FT med lh 2.2 så enkelt er det ikke,240 med b230f her et helt annet tennings system enn en 740 tic med lh2,2...så det er laaang ifra plug and play. på lh 2,4 kan man lett "konvertere" et sugesprut med hjerner og div ifra turbo.men dette gjeldet ikke lh2,2.. vanlig lh2,2 i 740 kan konverteres men ikke lh2,2 i 240. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242-1981 Skrevet Februar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2006 så enkelt er det ikke,240 med b230f her et helt annet tennings system enn en 740 tic med lh2,2...så det er laaang ifra plug and play. på lh 2,4 kan man lett "konvertere" et sugesprut med hjerner og div ifra turbo.men dette gjeldet ikke lh2,2.. vanlig lh2,2 i 740 kan konverteres men ikke lh2,2 i 240. Hva er forskjellen på LH 2.2 til F og FT? Jeg har hatt en 240 med lh 2.2 FT og den satt det 240 ledningsnett på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Februar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2006 Hva er forskjellen på LH 2.2 til F og FT?Jeg har hatt en 240 med lh 2.2 FT og den satt det 240 ledningsnett på. Har også selv hatt b230f motor ifra 240.på den satt de i hjerne inni bilen samt en "tenningsboks" ved spylervæsketanken på høyre side. En b230 ft med lh2,2 har et helt annet tennings system med 2 hjerner inni bilen slik som på lh 2,4 generelt. en 740 med b230f og lh2,2 har samme tennings system som b230 ft. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Februar 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2006 den fusker på full gass over 4500 rpm, og når den er kald går den på 2-3 sylindre til kaldstarten kobler ut. en annen grunn til å bytte, er at motoren skal ut for pakningsskift alikevel... EDIT:en fordel å fullføre ting før man trykker send... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.