ScoopeX Skrevet Mai 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2003 sikkert noen her som har bytta motor i en golf 2.. jeg har en 1.6 cl 86 mod. tenkte og bytte motor da den jeg har spyr ut olje og har gått langt. hvis jeg kjøper en motor "løfter",er vell dette en "grei" helgejobb? men: når jeg først skal skifte, hadde det ikke vært like greit og sette inn en større motor? feks gti eller noe annet? da blir det vell strax mere arbeid iform av ledningsnett og motorstyring? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nismo Skrevet Mai 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2003 Pass bare på at den nye motoren er eldre enn 90/91mod. Deromkring kom et helt nytt ledningsnett, og det blir en kjempejobb. Skaff deg en KR motor GTI16v opp til 89/90 så skal det gå bra. Gjorde det med min gamle 86 1.8Sport. Du må ha GTi bensintank m/pumpe og bensinrør også. Fester til pumpe skal allerede være på bilen din. Så må du ha en komplett GTi bakaksel med stabstag og skivebrems. Deretter må du ha ventilerte skiver forran fra GTi. Tror stabstaget foran på din er samme som GTi, men hvis ikke må du ha et slikt og. Lykke til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ScoopeX Skrevet Mai 25, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2003 takk for bra svar, da vet jeg hva man skal se etter :) kanskje like greit og rote fram en golf gti delebil rundt 89 da, og sette over deler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg