Gå til innhold

vurderer å kjøpe Omega B

Ranger emnet


Racemaster

Anbefalte innlegg

omega b .

men typer av problemer,da må du nesten si hvordan motor du hadde tenkt deg i bilen før jeg kan svare på det.2.0 2.2td 2.0d 2.5 2.5td 3.0 3.2..velg :)

men men.

 

rust er et problem på omega b.

dashbord låsen,går i stykker for vis folk som ikke vet det bruker den hardt.

(idiotisk opel låsning har skiftet den 2 ganger på et år på min.)

omega b elsker og spise skiver og klosser :)

Visse lakk typer er dårlige på omega b.

veldigt dårligt steinsprutt beskyttelse på panser.!!!

jeg skal få panser mitt lakken pga av det nå(har litt med hvordan du kjører men men)

kommer ikke på noe mer i samma slengen.

Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig

 

Opel Maffian

 

Qraftwerket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

mamma er lykkelig eiger av en omega b..

den har en 2.0i 16v motor og er en 95mod.. det som er dårlig med bilen er at fjernkontrollen til sentral lås og alarm er en ir sender..

altså en må sikte på ir motakeren som sitter i taket.. men nyere omega har radio styrt sentral lås ;)

om vinteren hender det ofte at låsen fryser på den, slik at det kan vere et helv**** å få opp døra om vinteren..

og når du endelig har fått den opp vil ikke døra henge seg på dørlåsen, før det har blitt så varmt inni bilen at låsen har tint..

og dørstopperen som sitter mellom hengslene på døra må smøres av og til pga at det knirker som bare pokker..

vi måtte sveise noe på eksos potta og bytte bremse-skiver og fjærer bak på den pga rust.. :S

ellers er det en veldig go bil å kjøre, har deilige seter som man ikke får vondt i rykken av å sitte i lenge, den har stort bagasje rom og motoren drar godt på lavt turtall..

problemene er ikke så store som de kanskje hørest ut, men kan vere nogså irriterende dersom du har dårlig tid og det er -15 ute :P

 

Mvh Tom

VW Golf 5 2.0TDI 2005mod.

Jeep Cherokee 4.0 1993mod.

Nissan 200SX 1.8T 1991mod.

Yamaha YZF 600 1999mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 94 B med IR, har lært meg å sikte. Det er egentlig ganske enkelt, bare holde senderen lavt nede (lommehøyde) og vinkle den litt oppover ("innunder" taket) og trøkk i vei (mottakeren er forran i taket, kuleformet), rekorden min er ca 7 meters avstand :D hehe... Men veldig irriterende da man må ha klar sikt. Og smarte meg har snøbørsta i bagasjen...

"This car will shatter 100 Mph in second gear only, imagine the speeding tickets you would be getting in a car like this … if they can catch you that is."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Omegamannen nevnte rust... Hvor er det spesielt at det kommer rust på omega??

 

kommer rust på den vis man ikke tar vare på den.men men slapp av ikke noe farlig rust.bare overflate der hvor det pleier og komme. i dørhjørner osv,de utsatte stedene.alle biler ruster jo før eller senere:(

Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig

 

Opel Maffian

 

Qraftwerket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Hjulbuer og langs kanter er de mest utsatte etterhva jeg har forstått.

 

Kanalene er ganske utsatt også der de koser seg bakom skjørtene.. lurt å kike bakom der av og til.. ihvertfall hvis du bor i bergen.. Landets saltehovedstad der salting på tørr vei i 5-6 +grader er veldig poppulært..

Har: -05 Rexton RX270 XDi Topline
Hatt:-95 Blazer 4.3 V6 4x4, -10 Berlingo 1.6 HDi, -99 Omega B2 2.0 DTi, -95 Opel Omega CD 2.5 V6, -93 Ford Sierra 2.0 clx, -91 Opel Omega A 2.0i, -87 Opel Kadett E 1.6, -84 VW Golf 1.8 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanalene er ganske utsatt også der de koser seg bakom skjørtene.. lurt å kike bakom der av og til.. ihvertfall hvis du bor i bergen.. Landets saltehovedstad der salting på tørr vei i 5-6 +grader er veldig poppulært..

 

hehe omega hører ikke hjemme i bergen høres det ut som .kjøp deg omega "C" galvanisert runt om ruster ikke før år 2906:)når jeg får penger blir det Sedan Omega "C" 2.6l 180hk mye mindre elektronik i den motoren en i x25xe så holder mye lengre og mer stabilt er vel rette ordet;)

 

Men ikke noe vondt om x25xe,holder som faen:)

Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig

 

Opel Maffian

 

Qraftwerket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår