Gå til innhold

Rød Mazda 6 med tidenes styggeste eksosanlegg

Ranger emnet


Toyota R

Anbefalte innlegg

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Truffet av hva da? :wonder

Når vi snakker om alder og modenhet så tenker jeg å sitere deg:

"Din løk, de bilene der har orginalt 2*2.5 " eksos bak."

"Tror de aller fleste her vil si seg enig med at den bilen ser bedre ut en Carina II-en din. Enough said"

Vi har et forum for slike utsagn: http://www.mopedportalen.com

Tviler på at du hadde sagt det samme til han om du hadde møtt han! Er så forbanna irriterende med folk som gjemmer seg bak nettet!

 

Mazda's V6 høres forresten ikke ut som noe rånebrakke, så man må være litt tom mellom ørene for å ta feil!

 

Skriver ikke for å provosere deg dj_nirwana, men jeg er lei av slike idiotiske drittslenge poster! Har aldri møtt en bilinteressert person med samme kjeften på gaten, så hva er vitsen med å drive med slikt her inne?

 

Svarer bare i samme tone som deg eg. Gjennsidig respekt kaller vi det, siden du ikke kunne dy deg, dermed kunne ikkje eg. Poenget mitt var at du holdt deg ikke til temaet, sånt senker kvaltiteten på debatter. Mopedforum? har aldri skrudd på en moped i hele mitt liv, holder meg til biler;)

 

Drittslenging e vel litt feil uttrykk, ser eg noe som e usaklig, meningsløst eller feil så reagere eg på det. Har lest veeeldig mange debatter her, og iallefall 15-20% av innlegg har til tider vært bare tull eller folk som skryter på seg mer peiling enn de har. Etterhvert blir man ganske irritert for det e ofte poenget å lære noe av å lese en debatt, og har det ikkje hold det som står der blir det bare meningsløst. Hvis du forstår meg..

Har faktisk innrømmet at eg overreagerte til ToyotaR, rett og slett av den grunn at han etterhvert ikkje virket som en av disse mopedskruerne. Men når du da prøver å fåkke oppunder mer mens jernet e varmt. Ja, da får du så klart høre det.

Så kjenner du ikkje meg då.. Når jeg møter folk face to face, ser jeg situasjonen an. Om det e verdt å si det eg faktisk min mening. Hører jeg en tragisk meningsløs debatt sier jeg nøyaktig det jeg mener, uansett kor. Har aldri fått på trynet av den grunn at eg faktisk begrunner det eg sier. Altså det vil si = IKKJE drittslening.

 

"Superthomas": om lyden var brumming eller ka det var spiller det ingen rolle. Det var ikkje eg som hørte den. Eg siterer det eg hører, og etter sånn eg forstod det var dette en orginal bil. Hvis man har flatt jern med en maskin på 2.3 liter som yter sitt max på ca 5000 - 5500 rpms og 2.5" rør hele veien kan eg skrive under på at det høres. Ganske stor forskjell i lyd fra 2" til 2.5 som regel. Ligger det 2" hele veien vil det skape motstand og vil være litt snert i lyden. Litt turtallsvillige maskiner og. Om ikke som en skamtrimmet rx7, merkes det utover det vanlige. Kan også være at inntrykket av bilen ble styrket når man så det var en billigløsning av et eksosanlegg. Når vi er innpå lyd (som eg har jobbet med i 7 år, produksjon, elektronikk) har akkustikken, omgivelsene og en del å si for klangen av lyden. F.eks en bil med et kn-filter&småheftig eksosanlegg vil kanskje gi ut 90db i en liten tunnel, mens kankje max 70 db ute i friluft uten noe som kaster tilbake lyden. (for hver 10ende db skjer det en dobling av lydstyrken) så rimelig stor forskjell kor man befinner seg når man hører en bil gi på.

 

For å si det på en enkel måte. Eg e ikkje ute etter å lage kvalme, men kommer det noen usaklige/meningsløse/TRORJegHarPeiling-inlegg er saken noe annet. Sterke meninger kalles det, og eg kan glatt begrunne de helt til bunns om nødvendig, litt trist at så få har det.. Skriv noe som gir mening og kom frem med nye sanne fakta, da kan det faktisk hende at man til og med får skryt av meg;)

 

bilde av Mazda 6 2.3 Sport http://pics.autodb.no/863/863111-bilde5-dsc00607.jpg

Livet starter ved 160...

 

(Noe som sier at den gamle 240en min aldri var i livet:P)

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111875

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og MPS kommer vel ikkje til Norge før om en tid vil eg tro.

 

Du tror det ja? De første MPSene har kommet til Norge for lengst. Står feks en i Moss, hos Mazda-forhandleren.

-1992 Mazda MX-5 1.6 16V. British Racing Green, Limited Slip Differensial, beige skinninteriør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, du har rett. Mazda 6 2,3 Sport har to enderør, begge funker men det som

er fake er den siste "stussen". (Edit: som er en option) Dvs eksosen kommer

ut under - og ca 10 cm foran hullene bak. Bare Gud, og etpar japser, vet

hvorfor de valgte den cheap-ass løsninga.

 

 

Ikke nå lenger. På facelift-modellen er eksoshalene helt vanlige. Dvs UTEN hull på siden.

-1992 Mazda MX-5 1.6 16V. British Racing Green, Limited Slip Differensial, beige skinninteriør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ingen forskjell på eksospotta på bensin og diesel-utgavene..

 

De fleste dieselutgavene har eksosrør som peker nedover,i forhold til bensinutgavene.På mazdan jeg så i dag,altså 1 eksosrør på hvær side som peker skrått nedover...vet ikke jeg..

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si at 2,3 literen i mazda 6 har 4 sylindere og ikke 6...;)

V6 eren ble borte da 626 ikke ble levert med den lengre. Siste året var vel 97 tror jeg.

 

Er det noen som har sagt noe annet? :P Men du har helt rett. Mazda leverte også V6 til den nye modellen som kom i 97, men bestemmelser fra Ford gjorde at Mazda egentlig ikke fikk "tillatelse" til å selge noen av deres modeller med V6, pga konkurransen. Det ble solgt 626 GF med V6 i kort tid, bare i Tyskland. I USA derimot, har man i lang tid solgt Mazdaer med V6. (626 og 6) I USA får man Mazda6 med en 3.0 V6 fra Ford.....

-1992 Mazda MX-5 1.6 16V. British Racing Green, Limited Slip Differensial, beige skinninteriør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste dieselutgavene har eksosrør som peker nedover,i forhold til bensinutgavene.På mazdan jeg så i dag,altså 1 eksosrør på hvær side som peker skrått nedover...vet ikke jeg..

 

Den peker skrått nedover på alle Mazda6ene..;) Dette vet jeg, fordi vi har vår andre Mazda6 her i huset. Den siste med dobble eksospotter på begge sider :)

 

7_1726866765.jpg

Eksempelbilde.

-1992 Mazda MX-5 1.6 16V. British Racing Green, Limited Slip Differensial, beige skinninteriør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår