Gå til innhold

Spørsmål ang vr6 til dere golf guruer.

Ranger emnet


OddArild

Anbefalte innlegg

Dere kommer sikkert bare til å le av bilen min nå, men ikke gjør det, for det er go klompen min..Jeg har da en Golf 3 92mod Vr6.Har nettopp skifta lambda sonde, plugger, ledninge, rotor, fordelerlokk på den.(bare sånn at dere vet det i tilfelle det kan ha noen innvirkning på problemet mitt).

Nå i den senere tid så har jeg fått mye problemer med bilen, når jeg kjører, trør på så funker den fint, så legger jeg den i 5 giret så begynner den å hoppe som en forbanna kanin bortover..også når jeg skal bakke så bare dauer den ut viss jeg ikke har mye turtall..Turtallstelleren klikkker toooootalt når den begynner å hoppe...Hva tror dere at problemet kan være? Jeg har hatt kts tilkoblet men fikk ikke opp noen feilkoder..Dem på verkstedet her nede sier at jeg må prøve med en annen luftmassemåler..Men dem har aldri skrudd på vr6 annet enn min..:P Så tenkte jeg måtte spør her inne. verdt ett forsøk.

 

Mvh Odd Arild

* Golf 2 1986 (Vraket)

* Golf 2 1992 (Vraket)

* Golf 2 1985 (Solgt)

* Golf 3 1992 Vr6 (Solgt)* Golf 2 1991 (Solgt) * Bmw 523i 2001 (Vraket)

* Bmw 520i 1996 (Solgt) * Bmw 520i 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hadde ganske likt problem som meg. hoppet som bare det og turtelleren levde sitt eget liv, men jeg tok en vagcom test på den, fikk opp 3 feil som:

Fuel mixture, idle regulator og oxygen sensor(lmm).

Alle disse kom bort etter det jeg gjorde.

 

Alt jeg gjorde på bilen var:

- Fjernet innmat i katalysator, Renset lambdasonden.

(Grunnet løs innmat så jeg fjernet alt)

- Tok en Olje skift+ filter

- Kjøleveske skift

- Brukte startgass på alle slanger for å se om det var noe flaskluft (som det ikke var etter sjekken)

 

ble ikke noe bedre, litt forskjell kjente/hørte jeg etter dette. også kom fuelmixture feilen bort.

men hovedårsaken som jeg trur, var luftmassemåleren.

Synst disse var litt dyre orginal så jeg plukket ut min og renset den med elektrospray og monteret sammen igjen, sjekket at alle trådene i massemåleren var det, altså de som er i hullet der lufta strømmer igjennom, fjernet all møkk som var i "filteret" rundt måleren, også renset luftfilteret.

 

Etter det har jeg ikke hatt noen problemer, bilen går som en klokke nå, alle problemene forsvant ;)

Du får prøve det, så får vi krysse fingrene for at det blir bra:)

 

Lykke til å håpe det løser seg uten for store kostnader;)

aprilia-sv.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for kjapt svar happyhappy

Jeg får springe ut å plukke ut lmm jeg da :D å så se på den om jeg ser noe som kan være gale..bra jeg jobber med elektro da. bort å stjele spray på jobbn :P

Tuuuuuuusen takk.. :pray

* Golf 2 1986 (Vraket)

* Golf 2 1992 (Vraket)

* Golf 2 1985 (Solgt)

* Golf 3 1992 Vr6 (Solgt)* Golf 2 1991 (Solgt) * Bmw 523i 2001 (Vraket)

* Bmw 520i 1996 (Solgt) * Bmw 520i 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, nå sitter jeg med den i fanget..har skrudd ut di 4 skruene som er på den metall plata på den, er det noen andre skruer på den som må ut? jeg ser dem ikke..:P kan du guide meg litt gjennom dette? :)

* Golf 2 1986 (Vraket)

* Golf 2 1992 (Vraket)

* Golf 2 1985 (Solgt)

* Golf 3 1992 Vr6 (Solgt)* Golf 2 1991 (Solgt) * Bmw 523i 2001 (Vraket)

* Bmw 520i 1996 (Solgt) * Bmw 520i 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg prøvd å rengjøre min lmm, funka ikke da heller, prøvde med en lmm fra en vectra turbo(så lik ut), funka ikke da heller.har prøvd å koble fra lambda, homper like mye enda..Noen som har noen som helst ide om hva som kan være problemet? alle forslag mottas med stor takknemlighet..Jeg er helt blank nå..Har ikke noen som helst aning om hva det kan være..Rett før jeg selger bilen til høystbydende ;P

* Golf 2 1986 (Vraket)

* Golf 2 1992 (Vraket)

* Golf 2 1985 (Solgt)

* Golf 3 1992 Vr6 (Solgt)* Golf 2 1991 (Solgt) * Bmw 523i 2001 (Vraket)

* Bmw 520i 1996 (Solgt) * Bmw 520i 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søkte litt rundt, Veit ikke om dette er riktig svar men.

 

"Hallgiver er i enkle trekk en metallplate som blir tilført en liten strøm gjennom plata, denne blir påvirket av magnetfelt.

 

Når vi setter plata sånn at den blir utsatt for et magnetfelt periodisk vil vi kunne ta et vekslende signal ut fra Hallelementet.

Sånn man gjør i en hallgiver i en fordeler :)

 

Dette er et signal for motorens turtall som går til coilen for at spolen i coilen skal indusere høyspenning (til rett tidspunkt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, dette er sikkert ett dumt spørsmål, men ved fordeler, da mener du at jeg skal skru av fordeleren å se inni der? er det bare en firkantet plate? Jeg slipper å kløyve deler av motoren for å skifte den driten å den koster ikke en formue? :P Gud det er dyrt å eige vr6 kan jeg bare si dere :P

Som sagt tidligere, tusen takk for alle svar jeg kan få..alt er til hjelp i denne saken :p har spurt 2 verksted også dem har ikke peiling på hva det kan være..men dem har som sagt aldri skrudd på vr6 før..

* Golf 2 1986 (Vraket)

* Golf 2 1992 (Vraket)

* Golf 2 1985 (Solgt)

* Golf 3 1992 Vr6 (Solgt)* Golf 2 1991 (Solgt) * Bmw 523i 2001 (Vraket)

* Bmw 520i 1996 (Solgt) * Bmw 520i 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er nå til salgs, har funnet ny bil som jeg skal kjøpe, Golf 3 Vr6, 224.000. nettopp vært på eu, har byttet alt som måtte byttes så eneste som gjenstår er etterkontrollen..bytta da, lambda, bremseklosser fremme..Har ellers bytta Luftfilter(Største til pipercross), Tennplugger, Tennpluggledninger, Fordelerlokk, Rotor, Batteri++..Bilen er ganske så lekker i lakken, er nylakka men vet ikke når(Svart metallic)...Senka 60mm tror jeg det er med gassdempere, angel eyes, gitter isteden for orginal grill, panserforlenger, breddere, 4" effektannlegg+++..Legg meg til på msn for bilder, Pm meg for bud..Pirelli1986@hotmail.com

Har kviteringer på ca 80000 som er gjort med bilen, alt er godkjent også forestn :) Topp pakning er også byttet..

 

http://i5.photobucket.com/albums/y175/Oddy86/Bilenmin.jpg

 

Eller ring meg, 91564417

* Golf 2 1986 (Vraket)

* Golf 2 1992 (Vraket)

* Golf 2 1985 (Solgt)

* Golf 3 1992 Vr6 (Solgt)* Golf 2 1991 (Solgt) * Bmw 523i 2001 (Vraket)

* Bmw 520i 1996 (Solgt) * Bmw 520i 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår