mrloen Skrevet Februar 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Bare du får nok bensin så går det meste?? Funker med litt "høg" komp og, får mer ut av samme ladetrykk kontra en motor med litt lavere komp. Men det går så mye fortere galt. Eller noe sånt? Usikkert skreve dette her, fordi eg gjentar bare ting eg har lest, så har ikke no fakta og støtte opp med. :???: takker igjen for svar... bare jeg har turbo maskin og dump ventil som får ganske bra så blir jeg fornøyd:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
void Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Klart det vil ta slitasje, det vil det uansett gjøre :) Det kommer an på deg og kjøringa. Er du flink med oljeskift/vedlikehold og annet nødvendig, så blir slitasjene minimale. Siter Cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Session^ Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Bare du aldri tenker på å kjøre masse i ladetrykk...Tror vel at du skal kunne klare mellom 0.6-0.8 på orginal deler...Ikke skyt meg den som har peil :) Det stemmer ganske bra det, hvordan det gjelder med akkurat din motor vet jeg ikke, men sånn generelt stemmer det :afro Siter Rockford Fosgate Focal Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrloen Skrevet Februar 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Det stemmer ganske bra det, hvordan det gjelder med akkurat din motor vet jeg ikke, men sånn generelt stemmer det :afro skal prøve so godt jeg kan:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Kan vel kanskje bruke 22E topp... Er ikke helt sikker på forskjellene mellom 22 og 20 E Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrloen Skrevet Februar 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Kan vel kanskje bruke 22E topp... Er ikke helt sikker på forskjellene mellom 22 og 20 E takk for tipset.. er faktisk på utkikk etter det.. må jeg bytte ventiler forresten?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Burde ikke behøve det, men den beste orginalkammen vet jeg at står på 20E eller 20S, 22E skal visst gå mye bedre med 20S kam. Men veit det er forskjeller på topp til 20E/22E, bl. annet innsug... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrloen Skrevet Februar 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Burde ikke behøve det, men den beste orginalkammen vet jeg at står på 20E eller 20S, 22E skal visst gå mye bedre med 20S kam.Men veit det er forskjeller på topp til 20E/22E, bl. annet innsug... tenkte jeg skulle mose i en 302' trim kam og (kent kam) og ha på noen grenrør + + og 2.2E topp for å minske kompressjonen.. hvor stor effekt tror du jeg får ut av det?? vet du om noen plass de selger smidde stempel og korte råder til 2.0E motor?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
void Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 Hvis du har tenkt å ha kvass kam og turbo, vil jeg absolutt ikke anbefale det. Du kan faktisk miste effekt. Jeg er ikke 100% sikker på hva som er synderen, men hørte noe snakk om at du kan få tilbakeslag av eksosen. Dette er jo pga. de lange åpningstidene. Siter Cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
void Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 tenkte jeg skulle mose i en 302' trim kam og (kent kam) og ha på noen grenrør + + og 2.2E topp for å minske kompressjonen.. hvor stor effekt tror du jeg får ut av det?? vet du om noen plass de selger smidde stempel og korte råder til 2.0E motor?? http://www.norskturboimport.no skal vel ha råder og stempler til deg. Pris på dette aner jeg ikke, men er vel bare å ta kontakt så får du nok svar :) Men skal du ha topp med større forbrenningskammer og korte råder for å minske kompressjonen? :p Siter Cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrloen Skrevet Februar 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 http://www.norskturboimport.no skal vel ha råder og stempler til deg. Pris på dette aner jeg ikke, men er vel bare å ta kontakt så får du nok svar :) Men skal du ha topp med større forbrenningskammer og korte råder for å minske kompressjonen? :p aner ikke jeg, har fått beskjed om at det er luast og ha smidde stempler og korteråder og noen sier 2.2i topp + + tar alt då:P hehe... bruker det som dere anbefaler mest! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrloen Skrevet Februar 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 Heisann! Hva er det jeg trenger for å turbokonvertere en orginal Opel Manta 2.0E motor?? dele/prisliste av alt jeg trenger? flere som har noe å tilføye?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrloen Skrevet Februar 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 flere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_1 Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 Noen gang sett nedi motorrommet på en slik en? De har en turbomaskin! Og denne bytter du til lenge før du begynner med smidd innmat i en gammel opel motor! Om du absolutt vil ha turbo på den du har så ta de hobbytriksene du finner. Doble toppakninger, andre topper osv. eller bare kjør original motor og rundt 0.5 bar. Å bruke mye penger på å turbokonvertere denne motoren blir dumt når du får et mye bedre utgangspunkt til en billigere penge! Siter Biler: -Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrloen Skrevet Februar 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 Noen gang sett nedi motorrommet på en slik en? De har en turbomaskin! Og denne bytter du til lenge før du begynner med smidd innmat i en gammel opel motor! Om du absolutt vil ha turbo på den du har så ta de hobbytriksene du finner. Doble toppakninger, andre topper osv. eller bare kjør original motor og rundt 0.5 bar. Å bruke mye penger på å turbokonvertere denne motoren blir dumt når du får et mye bedre utgangspunkt til en billigere penge! en c20let motor som er strøken koster jo, 30000kr og det er noe jeg ikke har råd til! men ser etter billige deler jeg.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.