ZpiFF Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Hei! Fulgte med en grei cd spiller i bilen jeg kjøpte i høst, og har nå tenkt å koble på forsterker til denne. Problemet med denne er at jeg ikke finner no remote-utgang på spilleren. Den har de vanlige to hullene til "klossene", men på den gamle spilleren min var ikke remote i disse klossene, men en egen kabel som var skrudd fast bak på spilleren. Kan jeg bare feste en kabel i cd spilleren (på metallet) så blir det som remote, eller har ikke denne spilleren remotetilkobling? Siter -1998 Nissan 200sx s14a -1995 Opel Vectra A 2.0i *1982 Opel Ascona C 1.6s -Ihjelkjørt *1984 Opel Ascona C 1.6s -Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Islanwind Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Remote er en +.. Kan koble den på plussen til cd spilleren VISS den er kobla på tenninga.. Altså at det bare er strøm der når tenninga er på.. Viss er konstant strøm så må du finne en annen plass.. F.eks koble til instrumentbelysninga? Da er forsterkeren på når instrumentbelysninga er på.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZpiFF Skrevet Februar 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Ah ok :) Må skru på spiller manuelt så tviler på at den ikke er kobla på tenninga. Da bare avisolerer jeg litt av 12v kabeln til spilleren og klasker på remoten der da? :) Takker Siter -1998 Nissan 200sx s14a -1995 Opel Vectra A 2.0i *1982 Opel Ascona C 1.6s -Ihjelkjørt *1984 Opel Ascona C 1.6s -Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Må skru på spiller manuelt så tviler på at den ikke er kobla på tenninga. Da bare avisolerer jeg litt av 12v kabeln til spilleren og klasker på remoten der da?Hvis du må skru på spilleren manuelt, betyr ikke det at den er koblet til tenningen. Men om spilleren slår seg av når du slår av tenningen, må du finne den kabelen som har strøm kun når tenningen er på. Ellers står forsterkeren på hele tiden. Forøvrig er remote-utgangen fra spilleren på den nederste klossen, øverste rekke og nr. 2 fra høyre når du ser spilleren bakfra. Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El-LoCo Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Pleier vel også å være en blå kabel, dog dette ville jeg dobbeltsjekket og gått etter hvor utgangen står rent fysisk som TransMedia sier over her :). Siter -'97 Audi A4 1.8 TQ Avant [Bilstereo!] -'91 Ford Sierra 2.0i CL [Drept!] -'96 mazda 626 2.0i GLX [solgt] Spiller selges Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Finner du en blå kabel, så prøv den! ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 er en eller flere ledninger som ikke går til noe..en av disse er remote.. ikke alle spillere har remote til ekstern forsterker, men omtrent samtlige har til el. antenne..for remote er jo bare en styrestrøm.. så den til el.antenne er god som gull..(mener å huske at blå er iso fargen til den..litt usikker) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZpiFF Skrevet Februar 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 Da skal jeg ut å lete etter blå kabel :) Takk for hjelpa. Bare synd jeg ikke får testa det siden forsterkeren min har drukna i fukt. Siter -1998 Nissan 200sx s14a -1995 Opel Vectra A 2.0i *1982 Opel Ascona C 1.6s -Ihjelkjørt *1984 Opel Ascona C 1.6s -Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZpiFF Skrevet Februar 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2006 Prøvde å klippe den øverste nummer 2 fra høyre og koble på remote fra forsterkeren til den, uten hell. PÅ cd spilleren min er det en egen "kloss" bakpå der det henger signalkabeltilkobling og en remote kabel. Brukte den remoten før og testet dette igjen nå, men det funka ikke. Har forsterkeren røket? Den nye cd spilleren min bare spytta ut alle cdene uansett så går vel tilbake til den gamle Siter -1998 Nissan 200sx s14a -1995 Opel Vectra A 2.0i *1982 Opel Ascona C 1.6s -Ihjelkjørt *1984 Opel Ascona C 1.6s -Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Koffe Skrevet Februar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2006 Denne kablen er ikke bare blå, men blå med hvit stripe på! Tar du en som bare er blå kan det være mye rart :) Siter 2x Stroker 15" - 138,4 dB Pioneer TS-W5000SPL - xxx,x dB Ma audio HC 4002 - 4000W RMS @ 1Ohm 14,4V Student - 3. år Elektroingeniør Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZpiFF Skrevet Februar 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2006 Okok. Cd spiller problemet er forsåvidt lagt på hylla siden forsterkeren min har tatt kvelden (tror jeg). Har prøvd alle mulige remote-løsninger for å få liv i forsterkeren men til ingen nytte. Har alltid vært remote som har fucka seg og denne gangen har jeg prøvd alt. Istad trakk jeg en kabel rett fra + på batteriet til remote på forsterkeren. Den skrudde seg ikke på da heller. Kan jeg med trygghet si problemet ligger i forsterkeren? All annen strømtilførsel er strøken. Siter -1998 Nissan 200sx s14a -1995 Opel Vectra A 2.0i *1982 Opel Ascona C 1.6s -Ihjelkjørt *1984 Opel Ascona C 1.6s -Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Typhon Skrevet Februar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2006 Okok. Cd spiller problemet er forsåvidt lagt på hylla siden forsterkeren min har tatt kvelden (tror jeg). Har prøvd alle mulige remote-løsninger for å få liv i forsterkeren men til ingen nytte. Har alltid vært remote som har fucka seg og denne gangen har jeg prøvd alt. Istad trakk jeg en kabel rett fra + på batteriet til remote på forsterkeren. Den skrudde seg ikke på da heller. Kan jeg med trygghet si problemet ligger i forsterkeren? All annen strømtilførsel er strøken. Ja, altså... om du har koblet rett fra batteri på både + og remote og jorda skikkelig og den fortsatt ikke starter så er det noe galt i forsterkeren ja :) Om ikke Matador på forumet her har mye å gjøre om dagen så er det en kar som er verdt en snakk med. Han kan sakene sine, godt! Mvh Tony Siter Mvh Tony Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg