Gå til innhold

Sub+forsterker, budsjett 4-4,5 K. Hvem, hva og hvor?

Ranger emnet

BurleY

Anbefalte innlegg

Focal 30A1 til 1190,- veiledene

Da ble det til at jeg kjøpte meg denne subben :D

Noen som har et forslag til hvordan kassen bør bygges?

Har hørt at det er mye lettere og få pen lyd i en lukket kasse kontra en portet en, stemmer dette?

Kristian Bjørke

Uansett hva du gjør eller har så er det alltid noen på Bilforumet som ikke liker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det til at jeg kjøpte meg denne subben :D

Noen som har et forslag til hvordan kassen bør bygges?

Har hørt at det er mye lettere og få pen lyd i en lukket kasse kontra en portet en, stemmer dette?

Det stemmer bra. En lukket kasse får mye renere og penere lyd! Hvordan du skal bygge kassen kommer mye ann på elementet. Har vært på http://www.focal-fr.com/car/en/ og tittet litt, og her har de kun forslag til portede kasser. Vil tippe av volum på dette elementet i lukket kasse er ca 30 liter!

'04 Ford Fiesta 1,4 Trendline Steel

'98 VW Golf IV 1,6L Comfortline (solgt)

'98 Audi A4 1,8T (solgt)

'93 Mitsubishi Colt 1,3 (spiker)

'86 Opel Rekord 2.2i (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips!

Noen som veit om det finnes noe prog på nettet som regner ut kassevolum o.s.v Mål på platene man skal kutte ut osv. ?? Har sett ett før men husker ikke hav det heter.

Se på projekter her. Mener det skal ligge noen forslag i en av de som er klistret der. 'Hvordan bygge kasse' eller noe i den duren! :)

'04 Ford Fiesta 1,4 Trendline Steel

'98 VW Golf IV 1,6L Comfortline (solgt)

'98 Audi A4 1,8T (solgt)

'93 Mitsubishi Colt 1,3 (spiker)

'86 Opel Rekord 2.2i (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kasse på mellom 30 og 35 liter tror jeg blir bra! Lag f.eks en på 35 liter, og legg heller inn klosser i etterkant, hvis bassen blir for dyp. Kassens form må du nesten bestemme selv. Det er jo ett fett, så lenge volumet innvendig blir korrekt. Se litt an hvordan du kan bygge mest plassgunstig, eller stiligst - og utform dereter kasse etter indre volum.

Mvh

- 06 Mod Audi A3 Sportback "Focal-Audi'n"

x 98 Mod VW Golf IV (solgt)

Stor takk til Anders Fleischer

Lenke til kommentar
Del på andre sider