v740b230f Skrevet Februar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2006 hei. Nå har jeg drevet å søkt og leita, men jeg finner ingen tråder hva som er den konkrete forskjellen mellom LH2.2 og LH2.4. Drømmer litt om en 96/97 mod B230FT, men da må jeg liksom ha LH2.4 eller datasput (som igjen er litt uaktuelt enda..) Er det noen som kommer med et svar som kan hjelpe litt, hadde det vært supert!! hehe:) Driver å planlegger et turbo prosjekt, men 740 min har lh2.2 å da vet jeg liksom ikke helt hva som må gjøres.. Jeg har prøvd å ringe til Åsane Bilopphugging, men de er alltid opptatt osv osv så hos de er det lite håp liksom:P Hjelp! Hilsen Roger:D Siter ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ -vw polo:S -200sx S13, E85 edition 320 RWD;) X Volvo 740 GL, 88mod. *godbilen* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Februar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2006 Lh 2,2 og 2,4 er nok 2 ganske så helt forskjellige system ja,er ikke mye som er felles for disse...2,4 har svinhjulsføler(60-2) imens 2,2 har triggersignal ifra fordelern(usikker på hvilken puls denne gir) de har også forskjellige hjerner,luftmassemåler osv....skal du bygge om ifra 2,2 til 2,4 anbefaler jeg å skaffe et komplett sprut med ledninsnett. ang lh 2,4 er det "samme" system i både 240,740,940 osv imens lh 2,2 i 240 er at annet system enn i 740...240 har et helt annet tennigssystem enn en 740 med lh2,2....så en kan altså ikke "plug and play" bygge om en 240 med lh 2,2 uten turbo til å bruke bokser osv ifra en 740turbo lh2,2... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Refinement! Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Var nedslående nyheter å høre dette, da jeg nettopp har kjøpt med 740tic med lh2.2... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Var nedslående nyheter å høre dette, da jeg nettopp har kjøpt med 740tic med lh2.2... Sitter det ikke B230ET motor i nybilen din da refinement? altså motronic og ikke LH2.2... EDIT: Leste litt mer nøye i tråden din, og så at det stod noe om B230FT, første generasjon, LH2.2... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Februar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2006 det står 89 mod 740 tic i avataren,så den har nok lh2,2. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Februar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2006 hva må gjøres da for å sette en 93-98 FT ien 740 med b23et altså motronic? er det bare å bytte hjærner og lmm? eller kansje man kan bare slenge i blokka og bruke b230et innsprutet og turbo? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Februar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2006 hva må gjøres da for å sette en 93-98 FT ien 740 med b23et altså motronic? er det bare å bytte hjærner og lmm? eller kansje man kan bare slenge i blokka og bruke b230et innsprutet og turbo? skal du bytte sprut er det laaangt ifra å bare bytte hjerner og lmm. såklart kan du bare bytte blokk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Februar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2006 så jeg bruker bare selve underdelen fra en ft og toppen og alt fra etn jeg allerede har? blir det no bra da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 740 racing Skrevet Februar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2006 Var nedslående nyheter å høre dette, da jeg nettopp har kjøpt med 740tic med lh2.2... Har du aircondition? Min er en 740 GL 89 med b230FS motor. men den har LH 2.4 pga aircondition! Siter Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P kjører nissan primera Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Februar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2006 så jeg bruker bare selve underdelen fra en ft og toppen og alt fra etn jeg allerede har? blir det no bra da? toppen er vel det eneste som er bedre på et`n enn ft motor for å si det sånn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Refinement! Skrevet Februar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2006 Har du aircondition? Min er en 740 GL 89 med b230FS motor. men den har LH 2.4 pga aircondition! Har ikke ac i min nye, nei. At din har lh2.4 pga ac får jeg ikke til å stemme, da ac ikke har noe med motorstyringa å gjøre. Min gamle 90 740 GL hadde ac og B200E (flyttegods fra Dubai), nå med B230FK og eneste som er gjort er å flytte over "ac-pumpa" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HansM-740GL Skrevet Februar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2006 Har du aircondition? Min er en 740 GL 89 med b230FS motor. men den har LH 2.4 pga aircondition! B230FS ble levert med LH2.4, har en kompis som har LH2.4 men han har ingen AC, men har B230FS Siter - Volvo V70 2,4D 130HK 2004 x VW Touran Trend. 1,9TDi 2005 Solgt x Volvo 940 B230FK 1997 Solgt x Volvo 740 B230F 1991 Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
X8IX8740TIC Skrevet Februar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2006 noen tips om hvorfor bilen min fusker! Lh2.2 B230ft.. Pluggene blir sotet ned og bilen bruker nærmere 2 liter på mila! Kjører med org ladetrykk og bensintrykket er i orden! Bilen går å jager på tomgang og fusker når jeg kjører.. virker som problemet ligger på brensel siden!hmmm... Tips Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Februar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2006 luftmassemåler eller tempsensorn? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Februar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2006 Hvis bilen din er en 89 modell ifølge chassi nummeret, så har du LH 2,4. Er bare å se etter på LMM om det sitter en stor justeringsskrue ved siden av kontakten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.