Gå til innhold

Plast til støping av lykteglass

Ranger emnet


millhouse

Anbefalte innlegg

hm...litt blank der jeg ass :( men du kan jo finne et firma som har 3d kopi maskin for eks...da kan du få glasser akkurat så tykt du vil og gjenomsiktig...men ekke sikker på hvor billig det blir da

 

At det var??

Jeg lurer på hvordan flytende plast man bruker til støping av glass til billamper.

3d kopimaskiner høres noe diffust ut ;)

GTti

244Rat 1975

FUNKSJON FØR FORM

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polycarbonat bruker mange bilfabrikker ihvertfall.

 

Forsker litt på dette selv, og foreløpig ser det ut til at å varme opp en plate av dette materialet eller acryl el og presse det i en form er en måte å gjøre det på. Ta å google litt på f.eks acryl og se på norske bedrifter som støper på bestilling. De kan sikkert hjelpe deg hvis du spør hvordan man kan gjøre det selv også.

 

Hva lager du form av? Gips eller epoksy eller hva?

 

Hvor man skal få tak i plast til detta veit jeg heller ikke noe om..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere kontakter Minoko, som det står om lengre opp i tråden får dere hjelp. De trenger ikke hjelpe dere med å lage lyktene, men de er veldig hjelpsomme med råd og, så bare ring så regner jeg med at dere får høre hvor de kjøper, å åssen de gjør det!

 

Mvh

Anders

Fotograf / journalist

Anders Vinje Frilans

Tlf: 97426153

Mail: post@avfoto.no

Web: http://www.avfoto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle jeg ha gjort det ville jeg nok laget en form og smeltet plexiglass oppi.. Burde nok funke det selv om jeg aldri har prøvd det.. 3D modelleringsmaskiner er det nok ikke så mange som har.. Veit det finnes en på NTNU i trondheim.. Spørs bare om hvem som helst kan ta seg en tur innom å leke med den. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,dette hjalp meg jo veldig?

 

Planen var jo og få lagd detta selv,lite trolig at et firma vil selge meg noe av plasten de bruker.

men men.

Acrylplast hørtes jo ut som en ide kanskje.

 

Anders

 

 

Hør her din potet.

 

Skal du finne opp hjulet på ny.

Snakk med dem som kan.

Dem vet best, og dem vil lede deg i riktig retning.

Jeg sa ingenting, om at dem skulle lage dem for deg.

Audi V8, There is only one.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Potet faktisk... Ja,du skal ha for oppfinnsomhet... :sleeping

 

Ingen som snakker om og finne opp noe som helst på nytt,men det er da veldig rart at INGEN vet hva som faktisk brukes for lage disse glassene.

 

Jeg har tatt kontakt med Minoko via mail,så vi får se hva som skjer der.

 

 

P.S

Til en annen gang,så tar det deg 2 sekunder extra og skrive noe istedet for bare og linke til noe annet.

GTti

244Rat 1975

FUNKSJON FØR FORM

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår