Gå til innhold

for lite hull????

Ranger emnet

505v6

Anbefalte innlegg

heisann...kjører sedan med bagasjerommet omringet av plåt. derfor tenkte jeg å la de to 10"erene mine i lukka kasse få spille gjennom hver sin åpning i baksete-ryggen.

Da er spørsmålet: har det noe å si på str. på hullet???? vil det ha noe å si hvis arealet på hull-åpningen er mindre enn arealet på suben?? hørte noe om at det vil bli fungerende som en bandpass-løsning.

Noen som har gjort akurat dette???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å lage så stort hull som du mener er forsvarlig iht størrelsen på wooferne og sikkerheten på bilen. Biltilsynet kan sette en stopper for dette hvis du treffer feil person på feil dag.

Husk at det kan være en fordel å stenge av ved seteryggen slik at lyden ikke går "ut" i bagasjerommet men blir "sendt" rett i seteryggen.

Lykke til!

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville vært forsiktig med å skjære i platene bak seteryggen. Husker det ble gjort på mange BMW E21'ere som skulle ha sub montert med det resultat at bilen ble ganske så myk etterpå.

Mitt forslag ville være a ta hull i platen i hatthylla som er horisontalt og ikke stiver av bilen i den grad som palta i seteryggen. Monter subben slik at den peker oppover også gjør som Mrel sier; "stenge av slik at lyden ikke går "ut" i bagasjerommet men blir "sendt" rett i [k]hatthylla[/k]".

prosjekttråd

McIntosh, Focal, Image Dynamics, Planet Audio hybrid rørforsterkere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså...det er allerede hull i konstruksjonen fra fabrikk. Spørsmålet mitt er hva skjer hvis åpningsarealet er mindre enn arealet på elementet???(hvis det blir mindre er det ikke mye mindre liksom)

det skal også være helt tett mellom kassa og seteryggen(så klart).

noen erfaringer med å lage (større) hull og avstive mon tro??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden seteryggen står foran elementet tror jeg ikke du vil merke noe forskjell om du tar bort noe plater (derfor er det vel liten vits i), men tror du får bedre resultat om du lar dem spille uhindret inn i kupeen gjennom hatthylla istedefor å måtte spille gjennom skumgummien og trekket i setet

prosjekttråd

McIntosh, Focal, Image Dynamics, Planet Audio hybrid rørforsterkere

Lenke til kommentar
Del på andre sider