Orjuz Skrevet Februar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2006 har en 760 85 mod med 230et motor . lurte på om noen kunne si meg rekkefølgen på plugledningene evt vise med bilde hadde vært best Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet Februar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2006 Tenningsrekkefølgen er 1 3 4 2 på alle b230. 1 sylinder er i front, altså nærmest vifte, lengst fra torpedovegg. Om du har blokkmontert fordeler synes jeg å huske at øverst til venste på fordeleren er sylinder 1, og denne roterer med klokka. Lykke til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjuz Skrevet Februar 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2006 sliter litt med å få starta bilen , og jeg må holde gassen helt inne for at den skal gå i det heletatt og da er det såvidt den går 800 rpm. tatt ut alle pluggene og tørka av dem, dem er våte. og hatt dem ute for å teste gnisten. var litt random ossen det gnista noen gnista dårlig andre gnistra litt eller ingenting. noen tips om hva som bør sjekkes? takker for svarpå forhånd Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet Februar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2006 Det kan tyde på at du får nok bensin, men for lite/dårlig gnist. Prøv å gå over tenningsdelene, og se om alt er i orden. Du ser lett om det er slitasje/sprekker i rotor eller fordelerlokk. Ellers kan det være coil, pluggkabler eller dårlige plugger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet Februar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2006 Du kan også måle om du har omtrent lik motstand i alle pluggkablene... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjuz Skrevet Februar 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2006 sjekka alle pluggledningene var forskjellig motstand pga lengden på 2 av ledningene. prøvde også å teste med en annen coil uten at det hjalp no serlig. når motoren går lukter det ubrendt bensin. sjekket også at alle kabler var skikkelig montert. Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet Februar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2006 Hvordan så rotoren og fordelerlokket ut? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjuz Skrevet Februar 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2006 var ikke noen synlige feil på den hvertfall, men jeg skal kjøpe nye plugger i morra og se om det hjelper noe, siden det var dårlig gnist på pluggene. Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjuz Skrevet Februar 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2006 bilen starta med nye plugger og fikk prøvekjørt litt, men etter en stund så var det vanskelig og få den opp i turtall og den fuska litt. Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet Februar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2006 Pluggledninger... Bytt de. Uansett kanskje verd det. Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo Perra Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Kan høres ut som om at bensintrykket ditt e før høyt.. at bensintryksregulatorn e gåen. Sota han ned pluggan ??? Min oppførte sæ ganske likkens ves æ huske rætt , å da bytta æ regulatorn å da funka han igjæn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 Jeg har en bensintrykksregulator til b230et liggene, om du vil kjøpe billig... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjuz Skrevet Februar 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2006 hvordan ser den ut og hvor sitter den? Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjuz Skrevet Februar 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2006 er det noen måter å teste den regulatoren på uten at den er kobla til? pluggene var ganske sota også. bensin regulatoren var tett. Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Februar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2006 koble av returen fra trykkregulatoren og sjekk om det strømmer i et! en kompis hadde samme problemet og når jeg gjorde det så jeg at det ikke var en jevn strøm! den pulserte og det skal den ikke! men i ditt tilfelle fikk den kansje for mye bensin og kan da være LMM eller kansje bare falskluft også! gå over alt av trykkslanger og forgreininger til org. dumpventilen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.