Xantera Skrevet Februar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2006 Hei. Jeg skal lage meg kicker paneler i min 142, de skal gå fra døren og inn til pedalene, disse skal huse en 6x5" midttone og en diskant, men problemet er, åssen skal jeg lage rammen? Glassfiberen vet jeg åssen jeg skal få på, men rammen sliter jeg med. - hva skal jeg lage rammen av? - hvor mange cm ekstra tykt blir det når man har lagt på glassfiberen (er ganske trangt der nede, så jeg er avhengig av at de ikke blir stikkende alt for langt ut) - hvordan får jeg til runde rammer? - Lønner det seg med byggskum eller leire? osv... Hvis noen hadde kunnet hjelpe meg hadde jeg blitt evig takknemlig!:) Siter Fotograf / journalist Anders Vinje Frilans Tlf: 97426153 Mail: post@avfoto.no Web: http://www.avfoto.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet Februar 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2006 Hei. Jeg skal lage meg kicker paneler i min 142, de skal gå fra døren og inn til pedalene, disse skal huse en 6x5" midttone og en diskant, men problemet er, åssen skal jeg lage rammen? Glassfiberen vet jeg åssen jeg skal få på, men rammen sliter jeg med. - hva skal jeg lage rammen av? Kryssfinèr! - hvor mange cm ekstra tykt blir det når man har lagt på glassfiberen (er ganske trangt der nede, så jeg er avhengig av at de ikke blir stikkende alt for langt ut) Glassfiber er bare noen få mm tykk. 3 lag skulle vel bli ca. 1,5 - 3mm tykk. - hvordan får jeg til runde rammer? Bruk passer! Skjær ut med stikksag eller fres! - Lønner det seg med byggskum eller leire? osv... Nei! Skal du lime så finnes det mye bra lim. BF Goodrich PL400 er en klassiker, men polyurethan-lim fungerer jo også meget bra. Bruk stoff til å trekke over platen som høyttalerne skal monteres på, husk å feste dette med lim eller stifter på baksiden. Pass på at stoffet ikke bølger seg. Da unngår du mye sparkling i ettertid. Pensle så med polyester og la det tørke. Så legger du et lag med glassfiber og dynker dette godt med polyester. Husk å få ut alle luftbobler. Søker du etter "glassfiber" ved hjelp av søkefunksjonen her så finner du flere tips. Lykke til! Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xantera Skrevet Februar 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2006 Tusen takk for hjelpen!:) Da er det bare å ha seg ut å prøve da!:) Siter Fotograf / journalist Anders Vinje Frilans Tlf: 97426153 Mail: post@avfoto.no Web: http://www.avfoto.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nsr160 Skrevet Februar 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2006 Jepp :thumb alacocaina Siter Audi V8, There is only one. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg