xanakor Skrevet Februar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 hei. jeg lurer på om det er mulig å koble sammen en 4-kanals forsterker og en mono-forsterker? hadde planer om å kjøpe 5-kanals, men fant ut at jeg hadde en 4-kanals liggende. så er det mulig? tenker jo da seff på å drive fram og bakhøytallere på 4 kanalsen og sub på mono. alt sammen skal inn i en russebil. håper på raske svar! mvh stian Siter VW GOLF 1.8 gl 1989 (x)volvo 244dl 1979 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zettie Skrevet Februar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 no problemo :) trenger en fordelingsblokk til strømmen, ellers er det god knall :) Siter Fra FWD vs RWD: Originally posted by venague Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xanakor Skrevet Februar 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 jeg har bare en signalutgang bak på spilleren da, mp jeg kjøpe noe slags y-ledd elr noe? Siter VW GOLF 1.8 gl 1989 (x)volvo 244dl 1979 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zettie Skrevet Februar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 jupp :) y-ledd må du ha.. med mindre ene forsterkeren har pass-through da? Siter Fra FWD vs RWD: Originally posted by venague Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xanakor Skrevet Februar 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 da må jeg altså også ha 2 signalkabler da..hehe, dumt spørsmål...hehe får vell dra å se på mono-forsterker snart da. Siter VW GOLF 1.8 gl 1989 (x)volvo 244dl 1979 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Taad Skrevet Februar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 om man bruker Y led, og forsterkerene er ganske store, blir ikke kabelen og sikringen (kan jo bytte ja) fra batteriet da evt. kanskje litt liten? (spørs jo selvfølgelig hvor stor kabel han har, og hvor store forsterkerene er). Er det ikke bedre å trekke to strømledninger fra batteriet, med sikringer på begge? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet Februar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 man trekker kabel etter behov. det er ingenting å tape på å legge en stor kabel og splitte den ved forsterkerene. enklere er det også, i de fleste tilfeller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
honnings88 Skrevet Februar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 I en russebil som ikke har anlegg fra før av, er det nok mest sannsynlig ikke lagt opp strømkabler fra før av. Prøv å se etter en monoblokk med pass thru, så slipper du å kjøpe y-ledd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten_turbo Skrevet Februar 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2008 tar opp denne igjen.. jeg har en monoforsterker og en 4 kanaler.. monoforsterkeren har rca out.. går det ann å koble forsterkerene sammen da, ved bruk av y-ledd? Siter 1997 Audi A3 1,6 1986 Audi 200 Turbo Quattro-x- 1989 Ford sierra Dohc-x- 1988 Nissan Sunny 1,3-x- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Februar 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2008 Nei, da trenger du ikkje y-ledd. Da kjøper du ein kort signalledning som du tar ifra rca out på eine forsterkeren og inn på den andre EDIT: har du berre ein signalutgang på spiller og må bruke alle inngangene på 4-kanalsforsterkeren, må du bruke y-ledd Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet Februar 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2008 Sjekk først og fremst at ikke utgangen på monoforsterkeren er filtrert på noen måte (sjansene er små, men det er jo bedre å finne det ut før man skal sette i gang...). Deretter kan du se om 4-kanaleren har en bryter for å fordele signalet fra to av inngangene (f.eks. høyre og venstre front) til alle fire utgangene. Har den det trenger du ikke y-ledd, da trekker du bare signalkabel fra utgangene på monoforsterkeren til inngangene på 4-kanaleren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg