Jump to content
Bilforumet.no
Sign in to follow this  
Tombra

SISU Trucks

Rate this topic

Recommended Posts

Har du sett rammevangene på en SISU? Disse sier noe om hvor solid disse bilene er konstruert. Dette gjør samtidig at bilen ikke egner seg så godt som skapbil. Den blir for høy, men skapbiler er ikke akkurat det SISU satser mest på, da;). Er helt enig i at disse bilene ikke er fullt så heldige med utseende... SISU har også en patent for boggiløft som kan brukes på begge akslene etter tur. Fint hvis man sitter bom fast. Da kan man løfte boggien og legge på kjetting. Så flytter man et par splinter og så får man løftet dem fremre akselen. Da kan man legge på kjetting der også. Ingen andre har denne løsningen så vidt jeg vet. Tyder på at de har tøffe forhold i Finland også!! SISU er også en stor leverandør til flere lands forsvar. Leverer også 4-akslede terrengvogner med drift på alle hjul.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tombra: Geir V. Johansen velta med kranbila oppi bjørndalen her i vår.. under berginga velta den en gang til.. tjekk påstår kjettingen røyk elns. Jeg fikk høre festet til treet røyk jeg..

 

bila bekka IGJEN under bergninga ja.

om du ikke vet hva du snakker om så må du heller sjekke med forsikkringa da vettu! :) men siden du IKKE var der å IKKE har noe med formaet du jobber i eller dere berget foruten at du kjører berger da har du ingen mulighet til å sjekke dette så nøye da!

 

men jeg som var der kan fortelle deg at kjettingen røyk å bila blei hardt skadet i fallet i å med at den datt rett ned.

 

 

Nå er jo saken ut av verden å viking og Vi har jo ingenting uoppgjort mellom oss i saken hær. hele komentaren min var kun ment som en liten mobbing da u hell tydligvis sjer alle i allebransjer ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Var en helt ny Sisu innom jobben her for ei stund sia... Var jo ikke så værst stygg den. Men ingen Scania ;) 630hk Cat maskin der... og en skikkelig stygg rustflekk på framrøret, eksosrøret ut fra turbon altså.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viking Trondheim har nå fått sin SISU med 630 Cat i.. fikk regnr VF78000 den.

Holder på å tape no. Var ute å kjørte den en snartur i går.. Fy faen så rått. Blir å se på veien for fullt fra neste uke av og en del i sommer...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Viking Trondheim har nå fått sin SISU med 630 Cat i.. fikk regnr VF78000 den.

Holder på å tape no. Var ute å kjørte den en snartur i går.. Fy faen så rått. Blir å se på veien for fullt fra neste uke av og en del i sommer...

 

Bynne å bli ei stund sia dåkker fikk derre "Kjerra" no... Har itj sett den på vein enno, så du må legg ut nånn bilda da:) Hadd håpa de skull stå nå om den på hjemmesida t Viking Tr.heim å æ da, men d jor vist itj d..*SKUFF* jaja

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Leste om en sisu tømmerbil i et blad her om dagen. Eieren var godt fornøyd med bilen, og skrøyt av den solide girboksen som var usynkronisert. Ja da, den er sikkert solid, men å levere biler med usynkronisert girboks i 2006. Det er etter min mening latterlig.

 

 

Ikke tilfeldigvis ein gul ein vel? Og i Transportmagasinet?

 

I så fall var det bilen til naboen til ein jeg jobba med før. Den er visst skrudd opp til 1030hk!. Han jeg jobba med hadde vært med han ein lørdeg, og med fullt tømmerlass(totalvekt på ca 54t) så gikk den i 60km/t opp bakker der Scania og Volvo måtte ned i lavserien. Da kunne han ikke kjøre fortere pågrunn av svingene.

Han kjørte fra meg med fullt tømmerlass i vinter opp bakken på nye E-18 opp mot Brokelandsheia fra Akland, og da hadde jeg et lett blomsterlass på... Er ein grunn til at han har Sisu, på den forrige bilen var det 1 ting som gikk istykker utenom vanlige slitedeler; girkassa etter 375000. Da fikk han ny girkasse med begrunnelse om at den girkassa skulle ikke kunne gå i stykker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Leste om en sisu tømmerbil i et blad her om dagen. Eieren var godt fornøyd med bilen, og skrøyt av den solide girboksen som var usynkronisert. Ja da, den er sikkert solid, men å levere biler med usynkronisert girboks i 2006. Det er etter min mening latterlig.

 

.

 

Du har tydeligvis aldri kjørt ei usynkronisert Fuller kasse ??

Den er dønn solid,og det må jo være mere behagelig å kun bruke clutchen kun ved start og stopp ?.Og i tilegg kunne gire iallefall dobbelt så fort som de synkroniserte kassene !!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.