CumsteR Skrevet Februar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2006 Hva er forskjellen på følgende.... 2.1 20V 2.2 20V 2.3 20V Selvsagt volum økningen... Og att de 2.1 og 2.2 har Turbo. Men ellers så er det ikke no forskjeller...? Lyden er lik, toppen er lik, veiva er lik...? Hvis du allikevel skal skifte, turbo, kammer, også videre, da er kanskje 2.3 det beste alternativet da...? MVH Siter 02 KTM EXC 380 Supermotard - Selges 89 Kadett E 85 Mercedes 190E - Selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet Februar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2006 er vel noen forskjellige blokker tror jeg..aby og abt eller hva navnene er..merk:tror :) Siter 08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html 00'Lexus is 200 sport (solgt) 88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet Februar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2006 den eneste sugemotoren du fikk som var 5 sylindret og med 20v var en 2,3 liter. Med turbo så fikk du 2,1 og 2,2 i 10v og 2,2 i 20v. Lyden på disse er forskjellig Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J.Andreassen Skrevet Februar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2006 Hva er forskjellen på følgende.... 2.1 20V 2.2 20V 2.3 20V Selvsagt volum økningen... Og att de 2.1 og 2.2 har Turbo. Men ellers så er det ikke no forskjeller...? Lyden er lik, toppen er lik, veiva er lik...? Hvis du allikevel skal skifte, turbo, kammer, også videre, da er kanskje 2.3 det beste alternativet da...? MVH har ikke noe hensikt å putte turbo på 2.3 20v, dette har vi 2.2 20vT til. 2.1 fikk man i 10v turbo og 20v alu blokk fra Sportquattro. lyden er forskjellig fra alle disse motorene, toppene ulik, etc, da dette er motorer som kom fra 1980 til 1997, så endel ting ble forandret underveis. Siter -01 Audi RS4 -86 Urquattro 20V Turbo -92 S4/S6 Sedan -86 GT Coupe -86 Scirocco GTX 16v Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CumsteR Skrevet Februar 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2006 Men hvorfor kan man ikke putte Turbo på 2.3 20V...? Hvis man allikvel har planer om annet grenrør og sånn så er vel det like bra det...? Lyden er jo der uansett virker det som så...:s Hvilken motor er det som er likest S1 da...? Må bli den 2.1 tingen det vel... Men hva koster en grei komplett 2.2 da....? Etter 1996... Er det problemer med blokk/topp på noen av de motorene eller er det holdbart..? Siter 02 KTM EXC 380 Supermotard - Selges 89 Kadett E 85 Mercedes 190E - Selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J.Andreassen Skrevet Februar 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2006 Men hvorfor kan man ikke putte Turbo på 2.3 20V...? Hvis man allikvel har planer om annet grenrør og sånn så er vel det like bra det...? Lyden er jo der uansett virker det som så...:s Hvilken motor er det som er likest S1 da...? Må bli den 2.1 tingen det vel... Men hva koster en grei komplett 2.2 da....? Etter 1996... Er det problemer med blokk/topp på noen av de motorene eller er det holdbart..? Det koster bare mer penger og svette å konvertere en 2.3 20 til turbo kontra å kjøpe en 2.2T, derfor! Motorene er sterke og holder lenge så sant de blir stellt med. Svakheter er jo løftere som blir slitt ut etter endel km og friskt bruk, men slik er det jo på alle vag. Ellers har toppene en tendens til å sprekke på godt brukte 2.2. Motorer får man fra 12-20 alt etter tilstand og hva som følger med, billigere og, men da er det tid for overhalings... Siter -01 Audi RS4 -86 Urquattro 20V Turbo -92 S4/S6 Sedan -86 GT Coupe -86 Scirocco GTX 16v Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CumsteR Skrevet Februar 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 Ok... Men lyden blir vel lik uansett da, og hvis du ska bruke RS2 turbo, grenrør og innsug uansett så er det vel like dumt å bruke 2.3... Nye stempler så er jo det meste gjort. Kan vel bruke ledningsnett og ECU fra RS2 på 2.3 også kanskje..? Toppen er vel lik...? Kanskje litt kvassere kammer på Sugemotoren.... Så lyden burde jo bli lik når man får turbo på 2.3 også. Er jo en R5 20V det og som de andre... Er det forskjell på blokka eller slaglengde 2.2 kontra 2.3? Siter 02 KTM EXC 380 Supermotard - Selges 89 Kadett E 85 Mercedes 190E - Selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J.Andreassen Skrevet Februar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 Du gir deg ikke på 2.3 du? bare å sette igang å bygge på den så skal du se hvor dumt det var. Er nok flere forskjeller på den og 2.2 enn du tydeligvis aner. Og hva er dette med lyden? er den viktigere enn alt annet må du heller gå for 10v turbo motor, er den som har skikkelig godlyd. Denne er det mindre av i både 2.3 og 2.2T 20v. Siter -01 Audi RS4 -86 Urquattro 20V Turbo -92 S4/S6 Sedan -86 GT Coupe -86 Scirocco GTX 16v Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CumsteR Skrevet Februar 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 Ok, ok... I give up...:) Lyden er jo hele grunnen til at jeg liker motoren... Ellers så hadde det ikke vært bryet vært med nye motorfester og sånn... Den hadde ikke vært så "stor" som den er i dag, uten den særegne lyden... Siter 02 KTM EXC 380 Supermotard - Selges 89 Kadett E 85 Mercedes 190E - Selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R|ppeR Skrevet Mars 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2006 Det at den faktisk er en kjempe go motor og veldigslitesterk har vel en del med det og gjøre også! Men er fin lyd også! Bruker ikke alle disse blokkene samme fester? Siter Ford Taunus 1975 mod 2.8 Sierra 1986 mod 2,0 X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3 X-Golf Mk2 1985 mod 1,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caterpillar Skrevet Mars 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 ALLE dæm motorene passer om hverandre.1900,2000,2100,2200,2300 er alle 5ere. er litt forsjell på detaje deler,men det meste passer.i tyskland selges det SVÆRT mye turbokit til 2300,funke som f.finnes en 2500 å en 2600 20v åsså å få kjøpt som sug å med turbo. motorfestene er like på dæm motorene. dæm motorene har SVÆRT tjukke sylindervegger 6mm+ ved 81mm borr. 2,3liter har 82,5 mm sylinder. rådene er no skit om en tar ut mer enn 400hk å 500nm,dæm MÅ byttes. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J.Andreassen Skrevet Mars 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 2.6 femmer? Er vel heller V6 24v vel... Og 1.9/2.0 femmer, jaja? Siter -01 Audi RS4 -86 Urquattro 20V Turbo -92 S4/S6 Sedan -86 GT Coupe -86 Scirocco GTX 16v Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi_Quattro Skrevet April 16, 2006 Rapporter Share Skrevet April 16, 2006 Catepillar: har du link til disse sidene med turbokitta? Siter 1998 Audi A4 1.8 TSQ Sedan 1992 Volkswagen golf mk3 TDK (x) 1990 Ford Sierra Cosworth 4x4 (X) 1990 Audi 90 2.3E Quattro(X) 1991 Audi 90 2.3E Quattro (X) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spangen Skrevet April 16, 2006 Rapporter Share Skrevet April 16, 2006 1.9 var en gammel forgassermotor som gikk ut tidlig på 80-tallet. Femmer det også. 2.0 10v ble brukt i Audi 90 og 100 på 80-tallet, 2.0 20V er kun solgt i noen få land og satt i Audi Coupé og Audi 90. 2.2 20v turbo er den "vanligste" til trimming og satt i noen ur-quattro, 200 20v, S2, S4, S6 og RS2. De gamle (RR, 3B) har tenning med fordeler, de nyere (AAH, ABY, ADU) har en coil pr. sylinder. Selve innmaten i motoren unntatt kamakslene er identisk på alle sammen inkludert RS2. 2.3 20v uten turbo satt i Coupé og Audi 90. Dårlig utgangspunkt for turbo siden den ikke har motorstyring tilpasset turbo og høyere kompresjon. Å sette turbo på en sånn medfører at man bl.a. må bytte stempler, og de ekstra 0.1 liter får man ingenting igjen for uansett. Audi har aldri levert noen 5-sylindret bensinmotor med mer enn 2.3 liter volum. Det finnes en beslektet 2.5 10v uten turbo som satt i VW Transporter/Caravelle, men det er alt fra VAG-konsernet. Noen trimfirmaer bygde 10v-motorer på 2.5 liter på 80-tallet. I tillegg er det enkelte som har bygget motorer med større sylindervolum, men som sagt aldri levert originalt. 2.1 20v turbo satt bare i Sport-quattro og finnes i veldig lite antall, så den kan man egentlig se bort fra. Lyden er litt forskjellig i 10V uten turbo, 10v turbo, 20v uten turbo og 20v turbo, men ikke mer forskjellig enn at det høres ganske likt ut. Siter '87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caterpillar Skrevet April 20, 2006 Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 http://www.eurospecsport.com/db/find.php står det nå her til hjelp?? har sjøl en spec bygd,en oettinger 2555ccm 20v hjemme,dog uten turbo,men det ska rettes på. tror krb-trading er forhandler i norge for eurospecsport fatality Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.