Gå til innhold

Nye høytalere til seat ibiza?

Ranger emnet


pablito

Anbefalte innlegg

Hei!

Har tenkt å bytte ut de orginale høytalerne i min seat ibiza 2001 modell. er fem-dørs, har et split komponent sett fremme, og to sikkert elendige 4"x6" bak på hver side av hattehylla. Jeg har ikke tenkt å legge i alt for mye penger, og skal bruke den orginale cd/radio som står i. Hva kan dere anbefale å kjøpe?

Har to alternativ som har tenkt på, et er Polk db6750, og det andre er et infinity reference. vet noen om det førstnevnte vil passe, og om det vil lage litt mere punch i lyden. og, de bak, er det noe vits i å tenke på dem i det hele tatt?

Kan noen guide meg litt på vei??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er plass til 6,5" i fordørene ja, så Polken vil passe. Du trenger et par overganger til 175,- så du får skrudd de rett inn.

Seat%20Cordoba.jpg

 

Godt du tar et par med litt høy følsomhet, så den originalspilleren får omsatt sine få watt til mest mulig trykk som du ønsker. 92 dB på Polken høres helt greit ut da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med Infinity reference som er litt billigere? hva kan du si om dem? hva vil du anbefale? er de ca samme klasse? En annen ting jeg ikke har tenkt på. når man setter inn nye høytalere, hvordan blir det med de orginale grillene, i og med at de er jo større enn de som følger med høytalerne. blir det nå fint da? takker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Transmedia, det som er litt stutt med di overganga dine, er at det koster 100, eller 150kr i frakt!!... Dobbler jo prisen??.

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Transmedia, det som er litt stutt med di overganga dine, er at det koster 100, eller 150kr i frakt!!... Dobbler jo prisen??.

 

Ingen fare, fraktutgiftene er maks.verdier, vi regulerer ned frakten til det reelle på bestillinger av mindre ting, som i dette tilfellet blir 50,- som forskudd eller 100,- som oppkrav.

Men jeg ser helt klart problemet ja, software-løsningen vår tillater dessverre ikke individuell eller tilpasset porto, så det er mulig vi fjerner hele portoløsningen så folk ikke blir helt skremt om de bare skal ha noe småtteri. Så får vi heller legge til i etterkant det som blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting jeg ikke har tenkt på. når man setter inn nye høytalere, hvordan blir det med de orginale grillene, i og med at de er jo større enn de som følger med høytalerne. blir det nå fint da? takker for svar
De grillene som følger med f.eks. Polk'en får du nok ikke brukt nei, høyttalerne blir gjemt bak de originale grillene i dørtrekket. Så folk vil nok ikke se at du har byttet ut høyttalerne, om dét skulle være et problem. ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, jeg trodde jg ikke kunne bruke de originale, trodde de kom så langt ut eller et eller annet. hehe. men da er jo saken grei. men spør igjen, hva med infinity reference? de er jo 1000 kr billigere. er de bra? greit alternativ? har hørt mye bra om dem. ca samme db nivå på de også. jeg har ikke så mye peil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg kan ut ifra egen erfaring anbefale 6.5 DLS magnesium series. Jævlig fin lyd (som det alltid e i DLS høytalere) Jeg lagde egne utforinger i mdf funker glimrende. Hvis du velger en høyteler med stor magnet så ville jeg demont døren for og se at utforingen passer. Det e jævlig kjiip å montere alt sammen for så og oppdage at vinduet tar borti magneten:-( Jeg ville i tillegg lydisolet med asfaltmatter i dørene, det gjørde jeg og ble veldig førnøyd. Dls magnesium serie trenger en god del lengre tid å spille inn en en vanlig høytaler men til gjengjeld blir resultatet veldig bra og høytalerne tåler mye juling! Planen min er å kjøre egen forsterker og ny spiller montert i hanskerommet men jeg er ikke kommet så langt endå.

 

Prebs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår