Gå til innhold

Ny spiller i BMW 520 1992

Ranger emnet

B250

Anbefalte innlegg

Håper noen kan hjelpe meg, jeg har nemlig tatt det steg å sette inn en ny spiller i en BMW 520 fra '92. Den gamle Bavaria'n stod i fortsatt, og jeg hadde en Kenwood KDC 3024 liggende. Dette er sådan ikke noe "anlegg", men bare en spiller, og spørsmålet er:

Jeg har koblet til høyttalere, batteri (+), jord, og tenning. Den ble noen ledninger til overs både fra bilen og spilleren, men det er vel i utgangspunktet ikke noe problem. Men her fikk jeg iallfall ingen lyd what so ever! Spilleren startet opp da tenninga ble satt på, jeg satt i cd og den spilte for fulle mugger, men lyd var det ikke. Jeg kan ikke skjønne at det skal være grunnen, men kan det hende at noen av de andre ledningene i fra bilen må kobles til for å få lyd? Ledningene som ikke er koblet fra bilen er: Lys/lightning, power aerial (det er jo heller ingen el. antenne på denne bilen, så denne skulle ikke behøves å kobles til), og så var det et par ledninger det ikke stod hva var. Disse hadde følgende farge: 2 stk brun med hvit strek, en sort med hvit strek, og en blå med brun stripe og gule prikker.

Fra spilleren er disse lendingene ikke koblet: strøm av/på (det var to ledninger, men har ikke ekstern forsterker), telemute, og jeg husker ikke om det var en eller to til.

Har dere noen tips? Trenger sårt det nå..... Den forrige spilleren, altså Bavaria'n, fikk plutselig problemer med lyden her i vinter, den skurret og spilte veldig lavt. Jeg trodde det var spilleren som hadde tatt kvelden, men kan det hende at det er noe i ledningsnettet på bilen? Jordingsfeil eller noe? Kan det være derfor jeg ikke får lyd nå?

Spilleren som stod i var for øvrig en Bavaria C reverse II (2)

Lenke til kommentar
Del på andre sider