trebor87 Skrevet Februar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2006 Noen som vet hvor mye vakum vakumklokken produserer? alså den som setter vakum på bremsekraft forsterkeren.. Siter 1997 Volvo S70 2.0 "LT" 1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt* 1990 Golf2 GTD *Solgt* 1987 Volvo 740gl *borte* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Massern| Skrevet Februar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2006 Har ingen aning. Men hvorfor lurer du på det? Skal du ha på dumpventil på GTD'en? Siter "The devil on my shoulder got a devil on his back" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trebor87 Skrevet Februar 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2006 kanskje d kanskje.. har en dump liggende og det hadde vært artig og prøvd.. selv om 9 av 10 vil si at dette er HARRY.. hehe Siter 1997 Volvo S70 2.0 "LT" 1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt* 1990 Golf2 GTD *Solgt* 1987 Volvo 740gl *borte* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwidar Skrevet Februar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2006 kanskje d kanskje.. har en dump liggende og det hadde vært artig og prøvd.. selv om 9 av 10 vil si at dette er HARRY.. hehe er jo ikke mage som har det på en gtd da... forhåpentligvis bli det vell litt poffing og smeling på meg og til somern =) Siter B&B Racers Corrado 2.0 16V og Golf 1.6 83mod x-Golf 93mod x-Jetta II g60 x-Passat syncro g60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trebor87 Skrevet Februar 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2006 hehe.. poffing og smelling ja.. litt teit å ha dump på en som ikke går så bra da.. men men.. d må prøvast=) har brytera å ventila liggenes.. mangla bare ett rør i kan sveise litt på.. Siter 1997 Volvo S70 2.0 "LT" 1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt* 1990 Golf2 GTD *Solgt* 1987 Volvo 740gl *borte* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Februar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2006 Forstår ikke helt hva du snakker om nå ? Vakumet blir hentet fra innsugningsmaifoilen ????? Uansett ser jeg ikke for meg at dette er noe å begynne å blande i sammen - bremmser og dump liksom ... Et dump kanskje - men når du skal bremse neste gang har du ikke bremsekraftforsterker...... Om du aboslut skal prøve på noe slikt så bruk nå en trykk tank å fyll luft på den med en kompressor ..... Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RayBay Skrevet Februar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2006 Her har du dumpventil kittet for turbo diesel motorer. http://www.streetdesign.no/?go=produkt&id=6874 Siter Audi 80 -VW Golf III VR6 -VW Golf II Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trebor87 Skrevet Februar 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2006 Forstår ikke helt hva du snakker om nå ? Vakumet blir hentet fra innsugningsmaifoilen ????? Uansett ser jeg ikke for meg at dette er noe å begynne å blande i sammen - bremmser og dump liksom ... Et dump kanskje - men når du skal bremse neste gang har du ikke bremsekraftforsterker...... Om du aboslut skal prøve på noe slikt så bruk nå en trykk tank å fyll luft på den med en kompressor ..... har ikke vakum på innsuget på en dieselbil vett=( Setter en byter på gassvire/pedal.. slik at når jeg slipper gassen leder bryteren som da kobler inn en ventil som fører vakum på toppen av dumpen fra vakumklokken-- hjelper ikke med trykkluft.. må ha vakum.. Siter 1997 Volvo S70 2.0 "LT" 1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt* 1990 Golf2 GTD *Solgt* 1987 Volvo 740gl *borte* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2006 Du tenker på vakuumpumpa du, vakuumklokke er aktuatorer og akkumulatorer det. er vel kanskje ett halvt bars undertrykk der hvis du er heldig, regner med at den har omtrent samme undertrykket som en bensinbil produserer da de fleste vakuumkomponentene er like. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2006 Forstår ikke helt hva du snakker om nå ? Vakumet blir hentet fra innsugningsmaifoilen ????? Uansett ser jeg ikke for meg at dette er noe å begynne å blande i sammen - bremmser og dump liksom ... Et dump kanskje - men når du skal bremse neste gang har du ikke bremsekraftforsterker...... Om du aboslut skal prøve på noe slikt så bruk nå en trykk tank å fyll luft på den med en kompressor ..... Du forstår iallefall ikke hva du prater om her, bruker jo ikke opp vakuumet på det, og dessuten opprettholder den vakuumet hele tida motoren går. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trebor87 Skrevet Februar 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2006 Du tenker på vakuumpumpa du, vakuumklokke er aktuatorer og akkumulatorer det.er vel kanskje ett halvt bars undertrykk der hvis du er heldig, regner med at den har omtrent samme undertrykket som en bensinbil produserer da de fleste vakuumkomponentene er like. Riktig knock Siter 1997 Volvo S70 2.0 "LT" 1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt* 1990 Golf2 GTD *Solgt* 1987 Volvo 740gl *borte* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Februar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2006 hvertfall nok til å åpne en dump! har det på min! men vil anbefale deg å bruke en åpnelukke ventil fra for eks en annen diesel bil! sitter som oftest oppå diesel pumpa! min er tatt fra en ford courier å funker utmerket! en magnet ventil blir ikke så bra da den ikke har no utlufting.. pluss at det er ikke alle magnetventiler som klarer å holde igjen vacum trykket! min fra en audi 1.8t klarte ikke det.. Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trebor87 Skrevet Februar 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2006 hvertfall nok til å åpne en dump! har det på min! men vil anbefale deg å bruke en åpnelukke ventil fra for eks en annen diesel bil! sitter som oftest oppå diesel pumpa! min er tatt fra en ford courier å funker utmerket! en magnet ventil blir ikke så bra da den ikke har no utlufting.. pluss at det er ikke alle magnetventiler som klarer å holde igjen vacum trykket! min fra en audi 1.8t klarte ikke det.. tengte på dette med avlufting.. men fant ikke noe 3/2 ventil som var 12v=( Tviler på at den vil slippe gjennom.. Den holder til 50 bar så.. Siter 1997 Volvo S70 2.0 "LT" 1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt* 1990 Golf2 GTD *Solgt* 1987 Volvo 740gl *borte* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Februar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2006 Du trenger da ikke noe vakum for å åpne dumen - trykket på andre siden er mer en nok. Det du trenger er : en dump en bryter på gassen ( normalt lukket) en ventil( feks en n45 ventil)som kan veksle mellom å slippe luft i 2 rettninger og et tidsrele type forsinket ut ... Kobler opp dumpen på trykksiden som normalt - sett en liten vakum slange fra trykksiden til ventilen - og fra ventilen til dumpen. Monter en bryter som er normalt lukket på gasspedallen slik at den blir åpnet når gassen treffer bunn. Monter tidsreleet etter bryteren. Når du nå gir gass er bryteren åpen - når du slipper den får spolen strøm og stenger ventilen. Da åpner overtrykket dumpen og luften slippes ut. Etter den tiden som tidsreleet er stilt inn på er gått - så fjernes strømmen til ventilen og den slipper igjen luften videre til dumpen og den stenges. Litt krokkete forklart men det skal ivertfall teoretisk virke ... Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trebor87 Skrevet Februar 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2006 hmm.. så du mener at dumpen vil åpne hvis det ikke er trykk på oversiden også? Alså at jeg kan få problem med at den åpner seg når jeg ikke vil? Den er stillbar mener jeg å tru.. hadde egentlig ikke tenkt at dette skulle koste så mye.. så ny ventil og tidsrele blir det nokk ikke.. vi får se.. må ordne meg en rørstump først, til å feste dumpen på.. men det er bare kjekt å få meninger=)=) Siter 1997 Volvo S70 2.0 "LT" 1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt* 1990 Golf2 GTD *Solgt* 1987 Volvo 740gl *borte* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.