Gå til innhold

17" felger til en fd

Ranger emnet


Fy_Fazan

Anbefalte innlegg

Var i byen med felgene mine nå nettopp, hos et firma som heter Auto Parts..

Der fant vi ut at alle 4 felgene mine er helt ødelagte..ovale felger er ikke noe til tess..

 

Derfor lurer jeg på om det er noen som har 17" å selge meg, med rett innpress?

Dekkene som skal stå på er 235-40R17 forran og 265-40R17 bak..

 

Så felgene bør være 8*17 og 9*17 eller gjerne bredere..

 

jeg vet at denne skal ligge i kjøp å salg, men dette haster litt, og det er jo ingen som leser der...

 

Hvis ikke er det noen som vet hovr jeg kan få tak i?

 

Autoparts greide ikke få tak i felger heller..pga innpresset var så spesielt..

 

håper noen har felger eller kan hjelpe meg!!

 

Hilsen Justin aka mighty

* e36 BMW 325i (kondemnert)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ser det ut som at det har ordnet seg... takk for hjelpen alikevell...

 

kjøpte disse felgene..

 

 

Nå er de bare 8" brei, men han fyren på interdekk mente at det kom til å gå kjempe bra med 265 dekk..

han sa også at det var mange som brukte 265 på 8" felg..

 

Og at det faktisk var bedre siden gummien ville beskytte dekket..

 

 

noen som har noen formeninger om dette?

 

mvh Justin

-Mazda Rx8 High Power 2004 bruksbil

-Mazda Rx7 Type R 1993 Banebil

*Mazda RX7 Type R 1993 (solgt)

*Mitsubishi Lancer 1995 (kondemnert)

*323 GT-X 1990 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ser det ut som at det har ordnet seg... takk for hjelpen alikevell...

 

kjøpte disse felgene..

 

 

Nå er de bare 8" brei, men han fyren på interdekk mente at det kom til å gå kjempe bra med 265 dekk..

han sa også at det var mange som brukte 265 på 8" felg..

 

Og at det faktisk var bedre siden gummien ville beskytte dekket..

 

 

noen som har noen formeninger om dette?

 

mvh Justin

 

Dunlop anbefaler 9.5-10.5, med 10 som ideelt på 265/630R17 (Nei, det er ikke skrivefeil. Det er diameteren, i steden for profilen i %) Men dette er riktig nok til motorsport, men tror ikke det er for stor forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dunlop anbefaler 9.5-10.5, med 10 som ideelt på 265/630R17 (Nei, det er ikke skrivefeil. Det er diameteren, i steden for profilen i %) Men dette er riktig nok til motorsport, men tror ikke det er for stor forskjell.

 

okey..bare håper det ikke ser helt på tryne ut..at det ser ut som ballonghjul..

-Mazda Rx8 High Power 2004 bruksbil

-Mazda Rx7 Type R 1993 Banebil

*Mazda RX7 Type R 1993 (solgt)

*Mitsubishi Lancer 1995 (kondemnert)

*323 GT-X 1990 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes litt mye ut å smelle på 265 på en 8" felg synes nå jeg, spesielt med tanke på at 8" = 20,32 cm brei felg (mellom kantene). Jeg tror nok desverre at dekkene kommer til å stikke ganske mye ut over kanten, noe som igjen vil føre til at dekkene slites ujevnt og kjøreegenskapene kan bli dårligere.

 

At han som solgte deg dekkene (og hadde lyst til å tjene noen kroner) sa at 265 var perfekt tror jeg nok var en liten overdrivelse... Ideelt sett skal vel ikke dekkene være så voldsomt mye breiere enn felgen..

 

Synd jeg ikke så denne tråden tidligere, brodern har nemlig et sett TSW Volcano som er lakkert hvite, med ordentlig gummi, som han vurderer og selge.

83 RX7 12A Turbo

89 Ford F-250 XLT Lariat

 

x80 RX7 13B

x82 929 HT Coupe

x89 929 2.2i GLX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes litt mye ut å smelle på 265 på en 8" felg synes nå jeg, spesielt med tanke på at 8" = 20,32 cm brei felg (mellom kantene). Jeg tror nok desverre at dekkene kommer til å stikke ganske mye ut over kanten, noe som igjen vil føre til at dekkene slites ujevnt og kjøreegenskapene kan bli dårligere.

 

At han som solgte deg dekkene (og hadde lyst til å tjene noen kroner) sa at 265 var perfekt tror jeg nok var en liten overdrivelse... Ideelt sett skal vel ikke dekkene være så voldsomt mye breiere enn felgen..

 

Synd jeg ikke så denne tråden tidligere, brodern har nemlig et sett TSW Volcano som er lakkert hvite, med ordentlig gummi, som han vurderer og selge.

 

 

okey! men nå har det seg sånn at kjøpet ble kanselert..så prøvde jeg å kjøpe på nytt, men da ble det også kanselert..men jeg har blitt trekt 2 ganger fra kontoen!

 

Ringte interdekk på lørdag, han sa at de måtte ta kontakt med banken for å få ordnet opp i dette, å det kunne ikke skje før på mandag, så kansje kjøpet blir opphevet..

 

da skal jeg iallefall si i fra..!

-Mazda Rx8 High Power 2004 bruksbil

-Mazda Rx7 Type R 1993 Banebil

*Mazda RX7 Type R 1993 (solgt)

*Mitsubishi Lancer 1995 (kondemnert)

*323 GT-X 1990 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår