Gå til innhold

Slitte dørhengsler

Ranger emnet


VipS_VimS

Anbefalte innlegg

Har en 3-dørs Golf fra 1992, sliter med slark i dørene mine. Begge dørene kommer inn ca 1 cm for lavt når de skal lukkes. Må gjøre noe med det, tenkte jeg skulle prøve å skifte pinnnene i hengslene, disse koster ca 7 kr pr stk hos VW forhandler. Er det noen her som har forsøkt å skifte slike pinner? Noen hemmlige tips på lur? Og er det mulig at hengslene er slitte og, ikke bare pinnene?

<3 VW <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra tråd, har litt av det samma problemet, men ikke fullt en cm enda..

 

Kan ha noe å si at jeg har 3-dørs, døra er lengre, og dermed blir avstanden større lengre bak.

Var på AS-Bil å snakka med dem i går. Det som er merklig er at de mente jeg hadde henglser med fast pinne i det ene hengslet oppe, og hengsler med hull til løs pinne nede. På min ser det ut til at det er løse pinner begge steder. Skal sjekke ut dette, for ny pinne koster 6-7 kr, men de hengslene kostet ca 170 kr pr del, det vil si 680 for hengsler til dør og karmer på begge sider foran. Håper jeg har løse pinner både oppe og nede :D

 

Skal dele den kunnskapen jeg har fått når jeg har ordnet dørene mine med dere ;)

<3 VW <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde samme problem før jeg bytta det nederste hengslet på døra(begge deler). Er litt arbeid siden du må av med skermen for å komme til. Mulig det kan gjøres på andre måter, men det var nå det jeg gjorde.

 

Kosta noen kroner for de greiene der da....

Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde samme problem før jeg bytta det nederste hengslet på døra(begge deler). Er litt arbeid siden du må av med skermen for å komme til. Mulig det kan gjøres på andre måter, men det var nå det jeg gjorde.

 

Kosta noen kroner for de greiene der da....

 

I det nederste hengslet er det jo bolt med mutter på toppen da. Den bolten kostet 6-7 kr mener jeg de sa på AS-Bil. Skiftet du hengslene på døra og i dørramma, de med hull i, og? Eller bare boltene? Må vel ikke ha av skjermen, kan løsne dørstopperen, skru ut de to torx skruene i døra(hengslene oppe og nede) og ta vekk døra, da kommer du til på alt.

 

Slik ser det ut i følge ETKA:

 

golf.JPG

 

Oppe er det del 3 og 4 som er hengslene, nede er 14 bolten, og 16 mutteren.

Torx skruene som holder hengslene er 7, 8 og 13

<3 VW <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
hei,

 

prøver å få liv i gammel tråd.

sliter med samme problem som trådstarter.

hva fant dere ut om problemet?

jeg har en 96-mod gti, 3 dørs..

og de blir tunge disse dørene.

spesielt passasjer døra henger med en halv cm.

irriterende!!

 

mvh calle

 

 

Jeg har passasjer hengsler å selge om du trenger.

 

 

Er bare å bytte.

Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår