vrtx Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 Okei da har sola snudd og det er litt lysere nå når man drar hjem fra arbeid enn det har vært på lenge og sommeren/varmen nærmer seg med stormskritt. Bilen som jeg nettop har kjøpt skal senkes og ser meg forsiktig om etter senkesett/fjærer. Er det noen som har noen erfaring med hvor mye senking som er best uten å ødelegge bilen evnt. merke? Noen innspill? mvh. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Solid Audio Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 Skal du ha en showoff bil som bare skal se feet ut eller vill du forbedre kjøreegenskaper? Skal du forbedre egenskapene i bilen så bør du ikke senke mere enn 40mm. Da er H&R fjører som senker 40/15 samme med Bilstein Sprint dempere det beste alternativet. Skal du ha en showoff bil så er det bare kjøpe ette eller annet justerbart sett og juster så langt ned du selv vil ha det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MichaelV Skrevet Februar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2006 Jeg kjøpte nettop et bilstein b12 tuning kit som senker 25/35, det funker meget bra. Demperne er bilstein sprint og fjærene er fra eibach Siter 66 Chevrolet El Camino Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vrtx Skrevet Februar 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2006 dette skal ikke være en showbil nei, men en daglig sliter. vil ha jevn senking og ikke sånn at den ser lavere ut bak en foran. da blir vel 40/15 eller 35/25 bra alternativ. men hvor finner jeg det? finner bare 60/40, 40/40 osv osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Solid Audio Skrevet Februar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2006 Auto Trio i Oslo selger Bilstein og H&R. Tipper det kommer på ca 7000kr komplett med det jeg nevnte lenger oppe. Er du medlemm av BMWCCN så får du rabatt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^RaNGuS^ Skrevet Februar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2006 Det er jo finest når du senker mere fram enn bak.. Jeg kjører med m-dempere og m-fjører.. sportsfjørene til BMW, disse senker bilen 20mm, og hvis du bor på en plass med ujevne veier så er disse konge! super kjørekomfort og bilen ligger som faen på veien i stor fart :) Nå har jo jeg også skiftet til m-sport understell så det har vel noe å si det og, men fjørene er ihvertfall konge. Siter * FaMiLiE bIL * Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gEIRA Skrevet Februar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2006 Ser ikke problemet med å ha 60/40 senk så lenge fjærene er stive nok. Er bedre og ser bedre ut enn orginalt. Eneste er vinteren. Da er det kjekt med en bil som ikke er senka så mye. Siter AC Schnitzer beyond the standard Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vrtx Skrevet Februar 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2006 joda men da er det jo en fordel å bytte dempere til noen kortere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gEIRA Skrevet Februar 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2006 Når folk vurderer 60/40 senk tar jeg det som en selvfølge at de bytter dempere. 40/40 er nok et bra valg det, mange kjente/dyre merker som leverer det alternativet i motsetning til 60/40. Hvorfor er nevnt tidligere her. Men som sagt ser 60/40 mye bedre ut og er rimlig bra performance det og, så sant du legger penger i det, ala PSS9 eller H&R+Bilstein. Siter AC Schnitzer beyond the standard Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vipe Skrevet Februar 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2006 Hva med noe slikt ? Greit det kanskje ikke er det mest kjente merket, men er justertbart, og det til en meget gunstig pris. ;) Siter 1999 BMW E46 320d - Konebil 1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator 1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vrtx Skrevet Februar 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2006 Hva med noe slikt ?Greit det kanskje ikke er det mest kjente merket, men er justertbart, og det til en meget gunstig pris. ;) slettes ikke dum pris! meget overkommelig :D så at eyecandy har ett sett også her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vipe Skrevet Februar 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2006 Tja for den prisen til Eyecandy får du jo nesten et sett med FK Highsport II (høydejusterbart). kiddie Eneste problemet er at dette er i Tyskland.. og de er ikke så up-to-date mtp. paypal osv. :( Edit; typo.. Siter 1999 BMW E46 320d - Konebil 1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator 1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vrtx Skrevet Februar 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2006 hvor i tyskland? link! =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azzido Skrevet Februar 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2006 60/40 senk er perfekt på e36, legger ved bilde av ene cab og coupe'n jeg har hatt med 60/40 senk... med tanke på felger så hadde jeg 8x18" med 225/35/18 foran og 225/40/18 bak på begge bilene Siter _________________ - 02 Audi A4 avant 130hk tdi www.swfoto.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vrtx Skrevet Februar 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2006 var fartshumper noe problem med 60/40? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg