fred_stian Skrevet Februar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 Så ettersom jeg kan skjønne på det dere skriver kan altså olja være problemet mitt ettersom: 1. Den er lei å få i 1-4 (har bare 4 gir) når det er kaldt, må ta i skikkelig så etter litt går den inn med et lite smell 2. Da er også clutchen tyngre, uavhengig om den står i gir eller ikke 3. Når man setter den i revers er det så du hører hvert minste lille tannhjul...sscchhrraaappp...BING! så rygger man! :) Hvordan olje burde man bruke, hvis dere tror det er feilen da...? Noen merker eller no som er bedre enn andre osv? Siter Noe bil-happenings som burde være med i Romerikes Blad? Kontakt meg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnalf Skrevet Februar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 Har aldri vært borti noen biler med synk. ringer på reversen, er det noe Audi fikk for seg fordi de lagde diesel det eller? Kan kanskje hende at det er noe annet som sørger for synk. i girkassa mi, men jeg kan ihvertfall legge bilen i revers i 10km/t forover uten problemer så jeg veit at den er synkronisert på ett vis hvertfall :). Er mange moderne biler som har det, Volvo 850 og oppover f.eks. Det er jo egentlig helt ubrukelig da for 90 % av tilfellene stopper man jo uansett, men føles kanskje litt mer comfy for noen bestemødre. Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sveina Skrevet Februar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 Om problemet er spesielt når det er kaldt er det på grunn av tykk olje. Skift olje, det trengs tydeligvis! (Det kan også være andre ting som virker inn) Siter S.C.E. '76 924, '82 944 RS, '87 951, '01 Viper GTS, '94 855 T5, '04 307 HDi, '99 V40 TDI, x 20 stk med forskjellige merker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fi_asko Skrevet Februar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 Begynn å dobbel-clutche. Funker på min. Skraper nårn e kald fra første til andre gir. Men om jeg settern i fri først og så i gir går det glatt. Også når jeg skal han i revers. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fi_asko Skrevet Februar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 Om problemet er spesielt når det er kaldt er det på grunn av tykk olje. Skift olje, det trengs tydeligvis! (Det kan også være andre ting som virker inn) Jeg fikk netopp verksted til å skifte olje på kassa, men var ingen forskjell etterpå på min. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 Hjelper dobbelclutching er det sannsynligvis synkring, men godt mulig clutch trenger justering, for de som har amatørbiler uten selvjustering... Gjør rein ledd og nytt grease og skift olje hvis kun prob når kald Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg