gambos Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 Har en Is motor som går greit på tomgang rett etter start, men etter jeg har kjørt en stund med den så øker turtallet på tomgang. Har en K-kam og åpent filter, kan det være grunnen til den høye tomgangen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dob Skrevet Februar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2006 Har en Is motor som går greit på tomgang rett etter start, men etter jeg har kjørt en stund med den så øker turtallet på tomgang.Har en K-kam og åpent filter, kan det være grunnen til den høye tomgangen? hvor høyt går turtallet, og er det stabilt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gambos Skrevet Februar 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2006 fra 1500 til 2000 det varierer på enten kjørelengde eller kjøremåte... eller som den passer seg best, men turtallet holder seg stabilt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dob Skrevet Februar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2006 fra 1500 til 2000 det varierer på enten kjørelengde eller kjøremåte... eller som den passer seg best, men turtallet holder seg stabilt. Jeg monterte K/N-kit på en DOHC, da lå tomgangsturtallet på 1500, et såkalt nødprogram. Var ingen anna måte å korrigere det på enn å hive inn original luftfilterboks igjen. Hva mener du med åpent filter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gambos Skrevet Februar 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2006 åpent filter betyr at det ikke er i en boks.. altså synlig filter i motorromet. Men doch motoren skal gå fint med åpent filter. Har en kammerat som har det, ikke noe problem. Men jeg har OHC da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gambos Skrevet Februar 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2006 åpent filter betyr at det ikke er i en boks.. altså synlig filter i motorromet. Men doch motoren skal gå fint med åpent filter. Har en kammerat som har det, ikke noe problem. Men jeg har OHC da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2006 Jeg monterte K/N-kit på en DOHC, da lå tomgangsturtallet på 1500, et såkalt nødprogram. Var ingen anna måte å korrigere det på enn å hive inn original luftfilterboks igjen. Hva mener du med åpent filter? Du har sikkert montert filteret feil med tanke på tomgangsregulatoren på den... Har en Is motor som går greit på tomgang rett etter start, men etter jeg har kjørt en stund med den så øker turtallet på tomgang.Har en K-kam og åpent filter, kan det være grunnen til den høye tomgangen? Tror kanskje tomgangsregulatoren eller noen tempsensorer(luftemp, ligger i LMM, eller motortemp.føler) kan være noe å kikke på, den bør ikke lige så høyt for det, mm. den går i nødprg. pga at parametrene ikke er hva de skal være innafor, når begynte problemet... Har du sjekka at sojldet lukke ordentlig, at det ikke iser nå som det er kaldt eller .no? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gambos Skrevet Februar 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Du har sikkert montert filteret feil med tanke på tomgangsregulatoren på den... Tror kanskje tomgangsregulatoren eller noen tempsensorer(luftemp, ligger i LMM, eller motortemp.føler) kan være noe å kikke på, den bør ikke lige så høyt for det, mm. den går i nødprg. pga at parametrene ikke er hva de skal være innafor, når begynte problemet... Har du sjekka at sojldet lukke ordentlig, at det ikke iser nå som det er kaldt eller .no? har ikke sjekket det, men det starta når det ble minusgrader! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 kjenn på spjeldet når problemet er der... Er det iskaldt er det nok ising... Kan jo tomgangsregulatoren være noe å kikke på og... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gambos Skrevet Februar 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2006 Det høye turtallet har gått ned... det har blitt litt varmere ute nå, så det var nok kulda som har skylda. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg