xanakor Skrevet Februar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2006 hvordan er 2,8 v6 motoren som sitter iaudi 100 osv? forbruk? sprek? sitter å ser på biler med disse motorene, men har en mistanke om at den bruker mye bensin... håper noen kan si litt om disse motorene! mvh stian Siter VW GOLF 1.8 gl 1989 (x)volvo 244dl 1979 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pretender Skrevet Februar 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2006 Du må regne med 1 l/mil ved pen blandet kjøring. Det er oxo litt å bruke 2l/mil om du tråkker på litt. Husk at dette er store biler, så der føles aldrig "sinsykt" sprekt. Men det holder... Siter Eier av: Audi A6 2,7 TDI Avant Quattro 2006 Golf 1,9 TDI 4Motion 2005 X Audi A6 2,6 Avant Quattro 1995 X Golf 1,9 GTD 1993 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet Februar 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2006 2.8 V6eren er jo luksus-motoren i denne modellen :) Personlig mener jeg at Audi 100 av det aktuelle karosseriet er best tjent med enten å ha en utrolig slitesterk 2.3 eller 2.8en. Fordelen med 2.3 er jo at det er en rekkemotor med et bra masse/volum forhold. Ellers er 2.8 absolutt en bra motor sammen med 2.3en. Men dette er jo en V motor som KAN gjøre ting "dobbelt" så dyrt ift rekkemotoren - uten at jeg egentlig vet om noen helt spesielle "farer" på 2.8en. Om den motoren er sprek? Tja, alt er relativt sier jeg da. Klart den er det om du er vant til Polo 1.2 etc :D Effekten er jo ikke helt ellevill (194hk minus endel km og år den har nå), men det er jo mye volum og absolutt en GOD motor å kjøre. Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg