Gå til innhold

Hva tror folket om denne motoren?

Ranger emnet


nnnneh

Anbefalte innlegg

1997 B230FK blokk og topp, bytta ut orginal T(røtt)-kam'en og satt i A-kam. Bytta ut orginalturboen med en Garrett T3/04 hybridturbo med ar.63 eksoshus og bensinchip og tenningschip i gullbox fra Poffs. Kan vel bli en liten potent og kjørbar motor vel?

 

turbo.jpg

 

Edit: motoren skal ned i bilen i signaturen og avataren min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

feit motor ja:) Kunne tenkt meg å brukt nogenlunde samme turbo på min etterhvert....

 

hvor mange hk er turboen god for, hvor mye blir du å ladde?

 

530 topp, eller 531?

 

ft/fk er helt sjef!;)

turboen er god for noen hester. ladder det jeg har bensin til (nærmere 1.5 bar? finner jeg ut når motoren skal justeres :D gleder meg som et barn enda). er egentlig bare dysene som sperrer for 300hk grensa. men skulle helst hatt bedre kam og bunndel før jeg passerer der. er en bruksbil og den skal fungere hele tiden.. er nok en orginal 530 topp på den ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

turboen er god for noen hester. ladder det jeg har bensin til (nærmere 1.5 bar? finner jeg ut når motoren skal justeres :D gleder meg som et barn enda). er egentlig bare dysene som sperrer for 300hk grensa. men skulle helst hatt bedre kam og bunndel før jeg passerer der. er en bruksbil og den skal fungere hele tiden.. er nok en orginal 530 topp på den ja.

 

hvor mye er en orginal FT maskin med chip god for av ladetrykk før helsa ryker på disse motorene???. km stand 190K

Toyota Cressida

Volvo S60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mye er en orginal FT maskin med chip god for av ladetrykk før helsa ryker på disse motorene???. km stand 190K

1.5bar.. nor særlig over det eller 300hester kan ikke jeg tenke meg å gå over med orginalinnmat. en orginal FT motor sliter med 1bar. turboen er alt for liten. så bytter du turbo og da har du for dårlig kam. så bytter du kam og så har du for lite bensin. så bytter du dyser og da nærmer du deg hva du kan presse ut av ei orginal blokk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår