Gå til innhold

Hva tror folket om denne motoren?

Ranger emnet

nnnneh

Anbefalte innlegg

1997 B230FK blokk og topp, bytta ut orginal T(røtt)-kam'en og satt i A-kam. Bytta ut orginalturboen med en Garrett T3/04 hybridturbo med ar.63 eksoshus og bensinchip og tenningschip i gullbox fra Poffs. Kan vel bli en liten potent og kjørbar motor vel?

turbo.jpg

Edit: motoren skal ned i bilen i signaturen og avataren min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

feit motor ja:) Kunne tenkt meg å brukt nogenlunde samme turbo på min etterhvert....

hvor mange hk er turboen god for, hvor mye blir du å ladde?

530 topp, eller 531?

ft/fk er helt sjef!;)

turboen er god for noen hester. ladder det jeg har bensin til (nærmere 1.5 bar? finner jeg ut når motoren skal justeres :D gleder meg som et barn enda). er egentlig bare dysene som sperrer for 300hk grensa. men skulle helst hatt bedre kam og bunndel før jeg passerer der. er en bruksbil og den skal fungere hele tiden.. er nok en orginal 530 topp på den ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

turboen er god for noen hester. ladder det jeg har bensin til (nærmere 1.5 bar? finner jeg ut når motoren skal justeres :D gleder meg som et barn enda). er egentlig bare dysene som sperrer for 300hk grensa. men skulle helst hatt bedre kam og bunndel før jeg passerer der. er en bruksbil og den skal fungere hele tiden.. er nok en orginal 530 topp på den ja.

hvor mye er en orginal FT maskin med chip god for av ladetrykk før helsa ryker på disse motorene???. km stand 190K

Toyota Cressida

Volvo S60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mye er en orginal FT maskin med chip god for av ladetrykk før helsa ryker på disse motorene???. km stand 190K

1.5bar.. nor særlig over det eller 300hester kan ikke jeg tenke meg å gå over med orginalinnmat. en orginal FT motor sliter med 1bar. turboen er alt for liten. så bytter du turbo og da har du for dårlig kam. så bytter du kam og så har du for lite bensin. så bytter du dyser og da nærmer du deg hva du kan presse ut av ei orginal blokk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider