Gå til innhold

450-500 hk ? hva må gjøres?

Ranger emnet


mighty

Anbefalte innlegg

jeg lurer på om det er noen her som kan gi meg et kort og enkelt svar på hva som må gjøres med en 1994 mod supra twin turbo for å få 450-500 hk?

 

Er det i det hele tatt mulig å få så mye hk med de orginale turboene?

bilen har fra før 3" eksos hele veien, og Sportsfilter..

 

Er det mye "pes" å fjærne den japanske fartssperren på 180 km/t ?

 

Håper noen kan svare!

-Mazda Rx8 High Power 2004 bruksbil

-Mazda Rx7 Type R 1993 Banebil

*Mazda RX7 Type R 1993 (solgt)

*Mitsubishi Lancer 1995 (kondemnert)

*323 GT-X 1990 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg lurer på om det er noen her som kan gi meg et kort og enkelt svar på hva som må gjøres med en 1994 mod supra twin turbo for å få 450-500 hk?

Er det i det hele tatt mulig å få så mye hk med de orginale turboene?

 

I utgangspunktet er 450-500hk "litt" på kanten med originale turboer :) (ihvertfall om man skal være ærlig med hk-antallet :D) Det vil nok gå...men du er som sagt veldig på kanten av hva turboene tåler i det lange løp :) Det kommer også ann på hvilken supra utgave det er snakk om? US, euro eller JDM-spec? Manuell eller automat?

 

bilen har fra før 3" eksos hele veien, og Sportsfilter..

 

Begge katalysatorene er fjerna? Sportsfilter er faktisk en big no-no på mkIV Supra :D

 

Så i all enkelhet så trenger du følgende for å få en mkIV Supra i 450-500hk teritorie :)

 

Skikkelig eksosannlegg, med begge kat'er fjerna.

Restriktor-ring...om du vil ha muligheten til å justere NED turbotrykket :D

Boostcontroller.

Fuel Cut Defencer.

Kaldere plugger.

Oppgradering av Intercooler. (En orginal-IC i MINT-condition (fks. splitter-ny)vil "så vidt" klare jobben :))

Bensinpumpen må vurderes i og med at de fleste Supraene begynner å bli noen år nå :) (Men OM den er i GOD stand så skal den klare jobben :))

 

Er det mye "pes" å fjærne den japanske fartssperren på 180 km/t ?

 

Håper noen kan svare!

 

Nope :)

 

Om du trenger enda mer utfyllende info..så kan du jo høre her inne :)

http://www.ts-ogn.no/phpBB2/index.php

Lexus GS300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar alle sammen!

Er ikke jeg som har supra, kjører Rex jeg:P

 

Men kompis av meg som har kjøpt seg supra fra japan..

 

Men med andre ord så koster det å være kar, iallefall hvis man skal ha supra med 500 hk?

 

men er jo greit trimmingspotensiale hvis orginalturboene tåler opp til 500 hk..

 

en Rx7 greier jo MAKS 400...

 

mvh Justin

-Mazda Rx8 High Power 2004 bruksbil

-Mazda Rx7 Type R 1993 Banebil

*Mazda RX7 Type R 1993 (solgt)

*Mitsubishi Lancer 1995 (kondemnert)

*323 GT-X 1990 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar alle sammen!

Er ikke jeg som har supra, kjører Rex jeg:P

 

Men kompis av meg som har kjøpt seg supra fra japan..

 

Men med andre ord så koster det å være kar, iallefall hvis man skal ha supra med 500 hk?

 

men er jo greit trimmingspotensiale hvis orginalturboene tåler opp til 500 hk..

 

en Rx7 greier jo MAKS 400...

 

mvh Justin

 

 

Ahh..det er en JDM-Supra ja :)

 

Du vil kanskje finne denne tråden interesant :)

http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=13491

Lexus GS300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår