trygg Skrevet Februar 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2006 hei morten jeg har byttet bil og flytter til gøteborg 1 mars. jeg har 2 stk picasso 2000d 2stk stinger sp 1000, 2stksoundstream splx 12,pluss alt av kabler og sikringer.ring meg hvis du er intresert. hilsen Dag Borg(99531977). ps. har kjøpt meg en audi a4 avant. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tOFFY Skrevet Februar 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2006 Det er mulig det ikke vil fungere som man tror, men det er verdt et forsøk.Hvilket element vet jeg ikke, men det må bli noe som passer i horn. Jeg har snart ett par horn ferdig her nå som skal prøves ut, da kan du ta en lytt. Mvh Dag Johansen Lager du horna før du har bestemt sub? Men da kan du jo bomme på tuningen. Eller har du bestemte ellementer du vurderer? Siter T.... http://privat.bluezone.no/steinsland/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag-Johansen Skrevet Februar 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2006 Lager du horna før du har bestemt sub?Men da kan du jo bomme på tuningen. Eller har du bestemte ellementer du vurderer? En hornkonstruksjon vil være mer eller mindre velykket avhengig av parametrene på elementet ja, men man "tuner" egentlig ikke et horn. Man har et mye breder spenn på hornkonstruksjon. Men litt hensyn har jeg jo tatt, må bare finne det elementet som passer best! :bump Mvh Dag Johansen Siter "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tOFFY Skrevet Februar 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2006 En hornkonstruksjon vil være mer eller mindre velykket avhengig av parametrene på elementet ja, men man "tuner" egentlig ikke et horn.Man har et mye breder spenn på hornkonstruksjon. Men litt hensyn har jeg jo tatt, må bare finne det elementet som passer best! :bump Mvh Dag Johansen En kan godt si at du ikke tuner ett horn. men: F.eks vega 12" Ved 21L lukka volum må ha start areal på 250cm2, og slutt areal 4735cm2 for å få 50Hz avrulling. og øvre avrulling ved 130Hz. Mens: Zachry 12" Må ha lukket volum på 84L start areal på 180cm2 slutt areal på 4735cm2 for å få 50Hz og øvre grense på 175Hz Så jeg vil faktisk kalle tilpassing av horn for tuning. Siter T.... http://privat.bluezone.no/steinsland/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hc_TK Skrevet Februar 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2006 Hvis du skal til england så kan du jo hente deg et par Re xxx på veien. Bladeice.com ;) Eller så har du jo image dynamics(autocustom), arc audio(mr.sq/glenn) eller stereo integrity som jeg bare har hørt masse positivt om. Dette er alle basser med lang slaglengde, høy effekt og god lyd! kiddie Image dynamics IdMax Arc audio Flatline Stereo integrity Mag d2 Re audio xxx Siter 2004 Audi A3 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=130493 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag-Johansen Skrevet Februar 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2006 En kan godt si at du ikke tuner ett horn. men: F.eks vega 12" Ved 21L lukka volum må ha start areal på 250cm2, og slutt areal 4735cm2 for å få 50Hz avrulling. og øvre avrulling ved 130Hz. Neida, det MÅ man på ingen måte! Hornkonstruksjon er adskillig mer kompleks enn å bare mate parametre inn i et program. Hva slags hornlengde opererer du med her? Flarerate? Throat volume? Har du simulert i 2-pi? 4 pi? Har du sjekket hva som skjer med slaglengden i 21 liter? Har du prøvd å forandre det lukkede kammeret til 15 liter? Har du prøvd å konstruere et horn utenom det programmet ditt forteller deg? blah Mvh Dag Johansen Siter "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tOFFY Skrevet Februar 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2006 Neida, det MÅ man på ingen måte!Hornkonstruksjon er adskillig mer kompleks enn å bare mate parametre inn i et program. Hva slags hornlengde opererer du med her? Flarerate? Throat volume? Har du simulert i 2-pi? 4 pi? Har du sjekket hva som skjer med slaglengden i 21 liter? Har du prøvd å forandre det lukkede kammeret til 15 liter? Har du prøvd å konstruere et horn utenom det programmet ditt forteller deg? blah Mvh Dag Johansen Klart det :D Og ja har sjekka slaglengder, og Vega liker ikke 50Hz tuning i horn kasser butter lett. Og du vet om hva slags simulering jeg styrer med :) Men jeg syns du nevnte hele greia som SÅ enkelt, behøver ikke tuning eller noen ting. Og her sitter jeg med riktig nok bare 4 horn bygginger av erfaring, hvor jeg slet godt i mange timer for at tuningen skulle bli riktig. Jeg har kun lagd enkel foldet horn :) Siter T.... http://privat.bluezone.no/steinsland/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gravstein Skrevet Februar 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2006 Bare vent på nye Re xxx ! så kjøper du en 15 tommer og flipper den runt med magneten utover ! Sleng på en DarkBlue 1000.2 og riv taket av bilen ! My faen du kan putte i bilen så du får finner på noe galskap ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morten pettesen Skrevet Februar 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2006 Inntrykket av Re xxx er at det er MEGET bra element som er MEGET overpriset. Mulig jeg tar feil... Siter Ligger i blindsona Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg