Gå til innhold

Montering av anlegg i Peugeot 106

Ranger emnet

HOFSOE

Anbefalte innlegg

Ja, da har jeg endelig fått satt inn sub og forsterker i bilen min. Og min gode venn her på forumet _buzz_ hjalp meg med dette.

Tenkte jeg kunne skrive litt om hvordan vi fikk satt inn anlegget for de som intreserer seg for det.

Det første jeg og _buzz_ gjorde var å dra til bilradiospesialisten hvor jeg kjøpte meg kabelsett, forsterker, sub og subkasse.

Forsterker: Macrom 1a460 - 4 kanalsforsterker

Sub: Rockford Fossgate 12" PUNCH

Subkasse

Som spiller har jeg en Pioneer DEH-P5600 og som 6x9" høytalere har jeg: JBL P-953

Etter en tur på bilradiospesialisten:

DSCF0351Small.jpg

Så måtte vi få en kjapp oversikt av hva vi hadde:

DSCF0353Small.jpg

Så begynte demonteringa. 1 stykk ribba Peugeot 106:

DSCF0354Small.jpg

DSCF0355Small.jpg

Litt Peugeot innmat:

DSCF0360Small.jpg

Det største problemet vi egentlig møtte på var å finne en måte å komme gjennom torpedoveggen på. Etter et par timer og en matbit vart vi så lei at vi begynte å skru subben fast i subkassen, som var slik:

DSCF0358Small.jpg

Humøret kom seg og vi fant faktisk et hull vi kunne bruke. Dette lå godt gjemt bak hanskerommet og varme apperatet.

Så, endelig kunne vi begynne å dra kablene vi skulle bruke:

DSCF0359Small.jpg

Deretter fikk vi montert det meste og på tide å se om vi fikk litt liv i disse sakene:

DSCF0361Small.jpg

Dette gikk ikke så bra, men heldigvis så kom en kompis av _buzz_ å hjalp oss, og da vart det fart i sakene med en gang.

Dermed kunne vi sette alt på plass:

DSCF0363Small.jpg

Det endelig resultatet vart slik:

DSCF0367Small.jpg

DSCF0368Small.jpg

For dere ser dette sikkert helt tragisk ut, men det får være så. Jeg er fornøyd med resultatet og lyden.

Får takke _buzz_ for hjelpen. Det var han som stort sett sammen sammen alt. Jeg var en jævel på å se på. hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider