HOFSOE Skrevet Januar 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2006 Ja, da har jeg endelig fått satt inn sub og forsterker i bilen min. Og min gode venn her på forumet _buzz_ hjalp meg med dette. Tenkte jeg kunne skrive litt om hvordan vi fikk satt inn anlegget for de som intreserer seg for det. Det første jeg og _buzz_ gjorde var å dra til bilradiospesialisten hvor jeg kjøpte meg kabelsett, forsterker, sub og subkasse. Forsterker: Macrom 1a460 - 4 kanalsforsterker Sub: Rockford Fossgate 12" PUNCH Subkasse Som spiller har jeg en Pioneer DEH-P5600 og som 6x9" høytalere har jeg: JBL P-953 Etter en tur på bilradiospesialisten: Så måtte vi få en kjapp oversikt av hva vi hadde: Så begynte demonteringa. 1 stykk ribba Peugeot 106: Litt Peugeot innmat: Det største problemet vi egentlig møtte på var å finne en måte å komme gjennom torpedoveggen på. Etter et par timer og en matbit vart vi så lei at vi begynte å skru subben fast i subkassen, som var slik: Humøret kom seg og vi fant faktisk et hull vi kunne bruke. Dette lå godt gjemt bak hanskerommet og varme apperatet. Så, endelig kunne vi begynne å dra kablene vi skulle bruke: Deretter fikk vi montert det meste og på tide å se om vi fikk litt liv i disse sakene: Dette gikk ikke så bra, men heldigvis så kom en kompis av _buzz_ å hjalp oss, og da vart det fart i sakene med en gang. Dermed kunne vi sette alt på plass: Det endelig resultatet vart slik: For dere ser dette sikkert helt tragisk ut, men det får være så. Jeg er fornøyd med resultatet og lyden. Får takke _buzz_ for hjelpen. Det var han som stort sett sammen sammen alt. Jeg var en jævel på å se på. hehe. Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sooocool Skrevet Januar 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2006 ser da ikke så værst ut :) jeg ville virkelig bygget kasser til de 6 x 9 høyttalerne :) da får du bedre lyd, og kapp av diskanene, de trenger du ikke der bak (om du har det foran) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HOFSOE Skrevet Januar 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2006 Har ikke noen høytalere foran. Eller, det vil si, jeg bruker de ikke, orginal høytalere. Blir fin nok lyd fra de 6x9'ene mine. Har hatt de slik i 1 år nå. Og som jeg har sagt i mange andre tråder, jeg skal ha meg ny bil når anledningen byr seg og penga strekker til. Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg