Einar Skrevet Februar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2006 Hvis motstanden til vifta har godt kan det hende coupefilteret er tett, vifta jobber mye tyngre og uten kjøling så blir motstanden overbelasta og kan ryke, men behøver ikke være det.0 Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Konsmo Mondeo SI 93 Skrevet Februar 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2006 Angående det du lurte på ja9^, vist du har Haynes boka finner du mer under kap 1.21. punkt 28. Vist ikke du har den, har jeg boka på pdf. men vet ikke helt åsen æ ska få lagt an ut! :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ViceGuy Skrevet Februar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2006 Angående det du lurte på ja9^, vist du har Haynes boka finner du mer under kap 1.21. punkt 28. Vist ikke du har den, har jeg boka på pdf. men vet ikke helt åsen æ ska få lagt an ut! :( Den ligger jo ute på min webside, på engelsk riktig nok. Men man har da fulgt med i engelsktimene... eller hva gutter :) Siter 2004 Ford Mondeo 1.8 Trend 1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009) 1986 Yamaha XJ-600 http://www.my-ride.com Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ja9^ Skrevet Februar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2006 jeg har haynes boka, tror det står noe om den viftestyringa på madmole sin side og.. Men jeg må ta meg sammen å få skifta det helsikkens filteret, lukter SJIT.. Selve vifta mi er også røket :D lager en inni helvettes lyd, skrangler som noting else ;p Siter Mondeo mk1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Konsmo Mondeo SI 93 Skrevet Februar 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 Den ligger jo ute på min webside, på engelsk riktig nok. Men man har da fulgt med i engelsktimene... eller hva gutter :) Hmm, ikke rart æ ikke fant an igjen. Sat og søkte etter den boka et par timer i går. Viste det var no mufins! :D Det va på heime sia di æ hadde lasta an ned! :thanks Mye bedre med engelsk bok el svensk! Leser såpas mye faglig engelsk på skolen, så e vant med det. :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ja9^ Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 faen i hel..... nå går ikke vifta rundt i det hele tatt, 0 liv i den.. SMÅKALDT! :( ..å LITT dugg på ruta Siter Mondeo mk1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jansteinar Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 faen i hel..... nå går ikke vifta rundt i det hele tatt, 0 liv i den.. SMÅKALDT! :(..å LITT dugg på ruta Samme problem hos meg! Vifta døde i dag! Jævla drit! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 På den 96 modellen jeg kjøpte så funka vifta kun på trinn 4, men regner med dette er regulatoren, og deler har jeg nok av ;) Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Konsmo Mondeo SI 93 Skrevet Februar 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2006 Vel, godt ikke det bare e mæ som har probleme med varmen! :P (har fiksa det nå) :D Da æ sko få an opp på verksted hadde æ bare varme på beina, vifta svev for fult, fikk ikke byta te front ruta. Er utrolig å fort det dogger når det først begyner. :S Men vile nå au kansje først prøvd og bytte bryter (regulator). Funka fint for meg i alle fal. Kune minne mæ lit om Zetec sit prob. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ja9^ Skrevet Februar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2006 tror jeg må innom bilxtra eller no å få tak i nytt filer å så får jeg se om jeg finner ut noe mer.. må kjøre med vinduet nede for å få vekk doggen.. koselig nå som det er så varmt i været ! :D Siter Mondeo mk1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Konsmo Mondeo SI 93 Skrevet Februar 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2006 tror jeg må innom bilxtra eller no å få tak i nytt filer å så får jeg se om jeg finner ut noe mer..må kjøre med vinduet nede for å få vekk doggen.. koselig nå som det er så varmt i været ! :D Jau, meget koselig det. ;) Må au få tak det filteret. Er bare et spørsmål om gid. Så på det her en dag. Var nok ikke bytta på non år. Får ta det når en får lønning. :thumb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jansteinar Skrevet Februar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2006 Vifta mi virker i ca. 15-20 sek. Så slutter den å virke. Og når eg slår den av og venter ett minutt, virker den i nye 15 sek når eg slår den på! Lukter også jævlig svidd! Kan d være noe galt med viftemotoren? Den ligger vel under dashbordet på passasjersiden så vidt eg veit... Og der kommer det vann ut når det regner! Noen som har peiling på kor vannet kommer fra?? Kan det være det som har tatt knekken på motoren? damndamn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ja9^ Skrevet Februar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2006 ny viftemotor koster 2700,- på ford :( men det med den svidde lukta kan tyde på svidd resistor.. forklarer ikke hvorfor den skal fynke 15sek men.. :S Siter Mondeo mk1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Konsmo Mondeo SI 93 Skrevet Februar 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2006 Vifta mi virker i ca. 15-20 sek. Så slutter den å virke. Og når eg slår den av og venter ett minutt, virker den i nye 15 sek når eg slår den på! Lukter også jævlig svidd! Kan d være noe galt med viftemotoren? Den ligger vel under dashbordet på passasjersiden så vidt eg veit... Og der kommer det vann ut når det regner! Noen som har peiling på kor vannet kommer fra?? Kan det være det som har tatt knekken på motoren? damndamn Hmm, høres ikke bra ut. Alt som er svid er ikke bra. Motstandene som er der vil nok kansje lukte lit svid, vist de blir over belastet. Men noe æ e sikker på er at vann og elektriske motorer er ikke bra sammen. :cocain: Men rart med de sek an. Høres nesten ut som om det er no termisk utte og går. Men rart det au. :wonder Hey, noen som veit om den sikringa inne i motstands boksen er bimetall(termisk)?? Vist an er så må en nåk vente til an får kjølt sæ ner. Da kan man skru på vifta igjen. Men da an dette ut igjen etter et min. Er nok vifta som trekker for mye! Er noe mufins, kansje små kortslutninger/overledninger på gang inne i den. Men hvor det vannet kommer i fra har jeg ikke peiling på. :watchout Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jansteinar Skrevet Februar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2006 Hmmm... Nei, ikkje veit eg! Finner vel sikkert ut av det en dag! Håper eg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg