850-t6r Skrevet Januar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2006 har tengt og sette inn en 12'' baki biln, hadde tangt og bygge en lukket kasse slik at jeg bygde inn både elementet og forsterkern, åsså ha pleksiglass fremfor. så hadde jeg tengt og lage et bassrefleks rør som går fra kassn å rett opp i hatthylla på biln. har ikke så alt for mye peiling påanlegg så tar gjerne mot tips fra de som kan dette.! :):) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Januar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2006 Jeg har nettopp gjort akkurat dette! :D så her kan jeg hjelpe! hehe... Men hva nøyaktig trenger du hjelp med? =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
850-t6r Skrevet Januar 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2006 lurer på om det hørtes ut som en god ide, har hørt at det skal bli finere lyd med og ha subben inni en lukket kasse. Og på grunn av at den stå innn en kasse men etblås i form av et bassrefleks rør inn i bilen så skall det vell ikke alle verden til subb til og få litt bass!?? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Januar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2006 Altså... om du skal ha portet eller lukket kasse må du bestemme etter hvilke type bass du har lyst på! Lukket: Fin og renere bass Portet: Så mye dunk dunk som mulig! (passer da best til f.eks trance) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
850-t6r Skrevet Januar 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2006 plan var og bygge en lukket kasse. hører noe på trance, men har lyst på en pen lyd ren basslyd, så har tengt og gå for en lukket kasse med bassrefleks rør. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
850-t6r Skrevet Januar 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2006 men er litt usikker på hvor mange liter jeg må bygge kassen på siden det er bare ett element jag skal bruke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Januar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2006 Det kommer ann på elementet! Kjøpt det nytt? Isåfall står det nok i en av brosjyrene som fulgte med! Hvis ikke må du søke på nettet! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Januar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2006 Trur du har missforstått littegranne... En lukket kasse er helt 100% tett. En kasse med ett bassrefleksrør er en portet kasse! ;) Jeg har 2 digre bassrør og liker bassen min veldig godt! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
850-t6r Skrevet Januar 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2006 hehe, ja som jeg sier så har jeg ikke så mye peiling når det kommer inn på anlegg, hehe! :) da blir det en portet kasse da! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lector Skrevet Januar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2006 Et tips til deg er å lese og se på bilder av andre prosjekter her inne på forumet. Det vil du uten tvil lære mye av :) Lykke til. Siter Prosjekt Audi A4 --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=83399 Prosjekt Volvo 850 -->http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=870435#post870435 Prosjekt peugot 306 --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=92307 Prosjekt Audi A3 --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=92305 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
850-t6r Skrevet Januar 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2006 ja har studert en go del at å fram opp å ned, så har egentli planene klare, er bare det og komme i gang! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G-Man Skrevet Januar 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2006 Snakk med Fort Knox i Drammen..De har bygd flere kasser til Volvo 240..Det som jeg syns låt bra var 3 stk Cadence wild beast 10"..Drevet av Audison monoblokk..rocker knall og låter samtidig meget bra.. Siter Nothing evolves without the Evolution. 2000 EVO VI T.M.E x 2000BMW 330CI X 1999 Forhøster STI X 1998 EVO V RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trønder Skrevet Januar 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2006 plan var og bygge en lukket kasse. hører noe på trance, men har lyst på en pen lyd ren basslyd, så har tengt og gå for en lukket kasse med bassrefleks rør. Portet kasse er med rør og lukket kasse er uten rør og port... :biker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Typhon Skrevet Januar 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2006 Lukket med rør? mener vel ikke bandpasskasse da? Mvh Tony Siter Mvh Tony Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Januar 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2006 Ja.. Men da har vi fått understreket at du skal ha en portet kasse altså! :) Da får vi begynne å tenke litt på hva som skal lage lyd da... Siden det er du som skal handle så burde jo du bestemme det... Har du sett på noe i heletatt, eller? Hvor mye penger har du forresten tenkt å bruke på dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg