King-Nothing Skrevet Januar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2006 Jeg kunne godt tenkt meg litt råere lyd i bilen min. Alt er originalt i dag, og det var eksosen jeg hadde tenkt å gjøre noe med. Hadde en gang en Golf 1 med enkelt eksosrør (70-80hk). Kjøpte en hale som jeg bare satte på utsiden av den originale bakdelen og det hjalp faktisk litt. :D Bilen jeg har nå har jo 140hk, og dobble potter bak, så her må det vel gå ann å få litt vassere lyd? Noen som har noen anbefalinger? Kjøpe to nye haler? Har ikke tenkt til å bruke mye penger på dette, så er ikke aktuelt å bytte hele eksosanlegget f.eks. Har en fetter som er sveiser, så han kan fikse rør og gjør jobben gratis. Har fått tips om å fjerne den bakerste lyddemperen, og erstatte den med et enkelt rør i stedet. Noen som har erfaringer med dette? Eller andre ting som kan fjernes (modifiseres)? :D Siter Peugeot 406 2.0 SVTI 98 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet Januar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2006 Du kan erstatte den midtre potta med et rør da. Evt. den bakre. Hva som vil "bråke" mest, eller bli mest "ulovlig" vet jeg ikke. Men du kan lage en form for "dummy-demper" utenpå røret ihvertfall. Slik at det ser ut som en normal demper, men egentlig bare er et rør med en boks utenpå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turboalfa Skrevet Januar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2006 Bygg rakrør... så grovt som mulig Siter Alfa Romeo 75 1,8 turbo Eibach-Bilstein-Tarox-MTmotor-Colombo&bariani-Powerflex-Pirelli Volvo 740GL herregårdsvogn Originaledition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bilmann Skrevet Januar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2006 Jeg har byttet ut bakerste potte med en noe mindre(Simons), og det var stor forskjell etterpå. Her snakker vi om en 1.6 motor i tillegg. Synd bare at eksoslyden var så grom siden jeg hadde så lite guff ;) Det var ikke overdreven lyd heller på den, bare litt grovere med litt snerr... Edit: ikke den jeg har nå da ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
King-Nothing Skrevet Januar 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2006 Er akkurat det jeg vil. Ikke en sånn type lyd at folk snur seg på gata. :D For det blir bare for dumt, men vil ha en litt grommere lyd. Du mener bakerste lyddemper? Denne du mener? Den bakerste der? Siter Peugeot 406 2.0 SVTI 98 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KjeXen Skrevet Januar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2006 Bytt potte og invister i et K&N filter :afro Siter Mazda 323 BG 92`modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
King-Nothing Skrevet Januar 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2006 Bytt potte? Hvem av de? Hvis du leser første post, ser du at det er uaktuelt å bruke mye penger på dette. Som å bytte ut alt f.eks. Siter Peugeot 406 2.0 SVTI 98 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prizma Skrevet Januar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2006 jepp, KN filter, og bytt enderør, lyd demperen bak altså, billigste løsningen! :) Siter Mvh. prizma Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Enmas Skrevet Januar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2006 Billigste alternativet du kommer over :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
void Skrevet Januar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2006 Billigste alternativet du kommer over :D hahah Siter Cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KjeXen Skrevet Januar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2006 Bytt potte? Hvem av de? Hvis du leser første post, ser du at det er uaktuelt å bruke mye penger på dette. Som å bytte ut alt f.eks. Nå kommer det an på hva du mener er mye penger da. en tusing eller 2? noen hundre kroner? Visst du vil ha det jævlig billig så er nok alternativet 2 poster over her knall. Siter Mazda 323 BG 92`modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
King-Nothing Skrevet Januar 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2006 På dette er 1000 kr max. Siter Peugeot 406 2.0 SVTI 98 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KjeXen Skrevet Januar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2006 På dette er 1000 kr max. Er vel nok til ei billig "bråkepotte" og et universalt konfilter det..Men veldig billige greier da.. Siter Mazda 323 BG 92`modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KjeXen Skrevet Januar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2006 http://www.mobilsentrum.no/products.asp?c=652470553&n=1225864743 http://www.mobilsentrum.no/products.asp?c=652470553&n=1429229104 filter og potte.. Såg du hadde 1 potte på hver side på bilen din? legg på et par hundringser til og du har 2 potter og et filter.. Nå har jeg aldri hørt lyden fra disse produktene, men til 1000 spenn så kan man ikke forvente seg så altfor mye heller.. Siter Mazda 323 BG 92`modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
King-Nothing Skrevet Januar 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2006 Tror jeg skal gå for dette. Da får jeg fortsatt en lyddemper, og slipper å bytte om når jeg skal på EU-godkjenning. Samtidig er det ikke spesielt dyrt. :D Siter Peugeot 406 2.0 SVTI 98 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg