Gå til innhold

Råere lyd for en billig penge?

Ranger emnet


King-Nothing

Anbefalte innlegg

Jeg kunne godt tenkt meg litt råere lyd i bilen min. Alt er originalt i dag, og det var eksosen jeg hadde tenkt å gjøre noe med. Hadde en gang en Golf 1 med enkelt eksosrør (70-80hk). Kjøpte en hale som jeg bare satte på utsiden av den originale bakdelen og det hjalp faktisk litt. :D

 

Bilen jeg har nå har jo 140hk, og dobble potter bak, så her må det vel gå ann å få litt vassere lyd? Noen som har noen anbefalinger? Kjøpe to nye haler? Har ikke tenkt til å bruke mye penger på dette, så er ikke aktuelt å bytte hele eksosanlegget f.eks.

 

Har en fetter som er sveiser, så han kan fikse rør og gjør jobben gratis. Har fått tips om å fjerne den bakerste lyddemperen, og erstatte den med et enkelt rør i stedet. Noen som har erfaringer med dette? Eller andre ting som kan fjernes (modifiseres)? :D

Peugeot 406 2.0 SVTI 98 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har byttet ut bakerste potte med en noe mindre(Simons), og det var stor forskjell etterpå. Her snakker vi om en 1.6 motor i tillegg.

Synd bare at eksoslyden var så grom siden jeg hadde så lite guff ;)

Det var ikke overdreven lyd heller på den, bare litt grovere med litt snerr...

 

Edit: ikke den jeg har nå da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt potte? Hvem av de? Hvis du leser første post, ser du at det er uaktuelt å bruke mye penger på dette. Som å bytte ut alt f.eks.

 

Nå kommer det an på hva du mener er mye penger da. en tusing eller 2?

noen hundre kroner? Visst du vil ha det jævlig billig så er nok alternativet 2 poster over her knall.

Mazda 323 BG 92`modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.mobilsentrum.no/products.asp?c=652470553&n=1225864743

http://www.mobilsentrum.no/products.asp?c=652470553&n=1429229104

 

filter og potte..

Såg du hadde 1 potte på hver side på bilen din?

legg på et par hundringser til og du har 2 potter og et filter..

 

Nå har jeg aldri hørt lyden fra disse produktene, men til 1000 spenn så kan man ikke forvente seg så altfor mye heller..

Mazda 323 BG 92`modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår