Gjest snurrevolvo Skrevet Januar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2006 driver som sagt med motor skifte i volvo'n til 230et. det fulgte med ei pumpe/filter som jeg har forstått at skal ligge under bilen. men skal det også være ei pumpe i tanken? har vanlig "forgasser tank"... må jeg bytte hele armaturet om til et fra innsprut bil? og skal pumpen(e) kobles på tennings strøm eller til motronic hjernen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Januar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2006 les A til F guiden, samma opplegget, må ha pumpe i tanken. Filteret sitter normalt under bilen, men det er noen motorer som har bensinregulatoren montert der filteret sitter på F- motor, og filteret under panseret. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest snurrevolvo Skrevet Januar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2006 les A til F guiden, samma opplegget, må ha pumpe i tanken. Filteret sitter normalt under bilen, men det er noen motorer som har bensinregulatoren montert der filteret sitter på F- motor, og filteret under panseret. akkuratt. ser ut som et filter som ligger ved siden av pumpa. for vis det var en regulator ville det vel vært ledninger inn til den? lurer fortsatt på det jeg spurte om anngående kobling.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Januar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2006 akkuratt. ser ut som et filter som ligger ved siden av pumpa. for vis det var en regulator ville det vel vært ledninger inn til den? lurer fortsatt på det jeg spurte om anngående kobling.. regulatoren er rimelig liten.. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Januar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2006 Vet ikke om tankarmatur fra 240 med sprut passer i den gamle tanken.. Men pumpene går via ett rele som sitter i nærheten av styringsboksene på lh2.4. åssen det er på andre system vet jeg ikke. Pumpa som sitter under bilen trenger ikke å sitte der, trenger ikke det filteret heller, men en eller annen form for filtrering er fint. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest snurrevolvo Skrevet Januar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2006 er nok et filter da, ja.. fant ut åssen det skal kobles. kommer nok til å mase litt på dere volvo-gutta i nærmere fremtid.. er ganske ny på volvo, og i heletatt bil=) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Januar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2006 Alle tankarmaturene passer overrens, samme tanken i alle 240, Det korrekte ordet er vel bensin trykk akkumulator eller no, har en brakket fra en turbo bil hvor den sitter, er ingen ledninger til den, Kommer fra en B23/B21ET, kan legge ut bilde. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest snurrevolvo Skrevet Januar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2006 noen som har et slikt komplett innsprut armatur til overs da? :cocain: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Januar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2006 Jeg har en til 7/940T, men den passer ikke i 240 tanken... Men der sitter det pumpe, kabler, filter og noe annet skrot.. Må da være mulig å få tak i på skroten, fra en 240 med mekanisk??(usikker) men mener at de har el.pumpe i tanken. Det er nok bensintrykksregulatoren dere mener, pleier å sitter på innsuget. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg