R-Sport Skrevet Januar 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2006 sant det, er nok verre investeringer du kan jøre gitt..;) Hehe, skal ikke sutre jeg nei ser jeg:b Siter - V70 `98 (x) 2x 244, 2x 245 (x) 760 m/230FK (x) 142 `69 ++++++++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_AndreasH_ Skrevet Januar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2006 anyway, trur faktisk ikke at 760 er levert med annet enn nivåregulering, nettop pga dette er en "luksusmodell"! Det var stas i gamledager med nivåregulering vettu... :op Ser på Norsk Bildelkatalog (knobba fra jobben :op ) at selv 760 med stiv bakaksel har nivåregulering.. unntatt Turbo md stiv aksel, som har "vanlige" 740-dempere. 760 før 1988 har samme dempere som 740... Hjelper deg dog ikkje. Invister i to nye dempere. Om da den andre ikkje er i veldig god stand. Vil sei at det er verdt det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Januar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2006 Forza AB i Sverige ordner coilovers bak til deg for ca 5500SEK. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-Sport Skrevet Januar 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2006 THolandsli: Pr stk eller for settet? hvordan er det å få godkjent da? _AndreasH_: Mja, bikker mest på det gitt.. Siter - V70 `98 (x) 2x 244, 2x 245 (x) 760 m/230FK (x) 142 `69 ++++++++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Januar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2006 Pr.stk ja. Jeg skal montere coilovers til sommeren, snakka med BT om det, og ble enig om å ta med dokumentasjon og bilder på bil, hjuloppheng, og coilover til dem så skulle dem lage en case ut av det. Tenker å forberede meg litt ved å styrkeberegne innfestningene til demperen osv. Håper å få det godkjent, BT virka veldig intressert og ville ha en dialog om saken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-Sport Skrevet Januar 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2006 THolandsli: om du får det godkjent, må du legge ut bilder og info om hva bt sa og hvordan du evt forsterket innfestninger. me andre ord alt av info vi andre kunne trengt for å gjøre noe lignende.:) Blir nok stor-prosjekt av denne også etterhvert, må vente til jeg får jobb og lønna starter å vokse gitt.....:b Siter - V70 `98 (x) 2x 244, 2x 245 (x) 760 m/230FK (x) 142 `69 ++++++++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-Sport Skrevet Januar 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2006 forresten; eu-kontroll imorra, skal legge ut hva som viser seg å være galt med bilen, håper seff på minst mulig.........:) Siter - V70 `98 (x) 2x 244, 2x 245 (x) 760 m/230FK (x) 142 `69 ++++++++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-Sport Skrevet Januar 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2006 da var eu unnagjort og følgende feil ble opppdaget; 1-løst batteri(stanga for å feste i har kommet bort, lett å fikse da 2-skiltlys(pæra har gått iløpet av helga) 3-støtdemper høyre bak 4-foring stabstag høyre foran gåent. 5-Bærekule høyre foran slitt Siter - V70 `98 (x) 2x 244, 2x 245 (x) 760 m/230FK (x) 142 `69 ++++++++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Januar 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2006 Var da bare bagateller det der, utenom støtdemperen da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_AndreasH_ Skrevet Januar 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2006 da var eu unnagjort og følgende feil ble opppdaget; 1-løst batteri(stanga for å feste i har kommet bort, lett å fikse da 2-skiltlys(pæra har gått iløpet av helga) 3-støtdemper høyre bak 4-foring stabstag høyre foran gåent. 5-Bærekule høyre foran slitt Det der ser da overkommelig ut... Planen for demperen blir da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-Sport Skrevet Januar 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2006 THolandsli: Jepp, sant det. så forresten grei ut under også, ingen antydning til rust i det hele tatt. må få tectylert den på nytt iløpet av sommeren tenker jeg. Hvite blink forn samt på sidene og nye dekk skal handles ganske snart(etter visnining), og skal tone ruter.. _AndreasH_: har bestilt demper, samt de andre delene jeg trenger da. henter det imorra. ser ikke råd for å bygge om gitt.. Noen som har forslag til alternative måter å feste batteriet på? mvh Siter - V70 `98 (x) 2x 244, 2x 245 (x) 760 m/230FK (x) 142 `69 ++++++++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo740Turbo Skrevet Januar 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2006 THolandsli: Jepp, sant det. så forresten grei ut under også, ingen antydning til rust i det hele tatt. må få tectylert den på nytt iløpet av sommeren tenker jeg. Hvite blink forn samt på sidene og nye dekk skal handles ganske snart(etter visnining), og skal tone ruter.. _AndreasH_: har bestilt demper, samt de andre delene jeg trenger da. henter det imorra. ser ikke råd for å bygge om gitt.. Noen som har forslag til alternative måter å feste batteriet på? mvh festet batteriet mitt i gamlebilen med butylbånd (tykk seig satan) la noe sånn under , og presste batteriet på , hang så godt at eg sleit med å ta det ut igjen... Siter Toyota Cressida Volvo S60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-Sport Skrevet Februar 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2006 hmm.. må være lett å ta ut ja... noen andre forslag? Var forresten på volvo idag å kjøpte delene jeg hadde bestilt; bærekule, stag og oljefilter. demperen må jeg hente imorra tidlig pga at den ikke kommer før da... starter med å skifte olje imorra, satser på å bli såpass ferdig med resten også slik at jeg får tatt 4-hjuls måling/kontroll på mandag... Siter - V70 `98 (x) 2x 244, 2x 245 (x) 760 m/230FK (x) 142 `69 ++++++++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-Sport Skrevet Februar 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2006 ingen?? iallefall, ble ferdig me bilen igår.. Ble en helt annen bil å kjøre!(kom i vater igså, etter at dempern ble skifta:b Gjenstår understellsvask, firehjulskontroll og oljeskift, men dette blir gjennomført på tirsdag. Skal tectylere under med det samme.(må gjøre det nå når jeg har bilen på bukk og når den er vasket under:)) Noen som har innspill å komme med; værsågod! Siter - V70 `98 (x) 2x 244, 2x 245 (x) 760 m/230FK (x) 142 `69 ++++++++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo740Turbo Skrevet Februar 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2006 ingen?? iallefall, ble ferdig me bilen igår.. Ble en helt annen bil å kjøre!(kom i vater igså, etter at dempern ble skifta:b Gjenstår understellsvask, firehjulskontroll og oljeskift, men dette blir gjennomført på tirsdag. Skal tectylere under med det samme.(må gjøre det nå når jeg har bilen på bukk og når den er vasket under:)) Noen som har innspill å komme med; værsågod! når bilen er spylt osv klar til tectyl , vurder å sprøte på no dempningmasse , så blir det enda mer behageli å kjøre (til og med med piggdekk) :P hehe -> det skal vertfall eg gjør på min! Siter Toyota Cressida Volvo S60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg