Gå til innhold

Fortolling av varer gjennom FedEx

Ranger emnet

Erik Braseth

Anbefalte innlegg

Satser på å få pakken i midten av februar jeg da.. 1.5 mnd etter bestillingen. det er vel bare å smøre seg med tålmodighet :cocain:

*edit: 2 sekunder etter at denne meldingen ble postet fikk jeg mail fra FedEx:

Hallo,

Pga restriksjoner pålagt av Tollvesenet, får vi for tiden ikke levere ut

varer uten at Tollvesenet først har godkjent fortollingen. Tollvesenet har i

denne perioden en intensiv kontroll med alt vi gjør, noe som inkluderer at

de ber om kopi av alle underbilag for fortollinger vi foretar

("dokumentkontroll") samt hyppige varekontroller (fysisk sjekk av

sendinger).

Dette tar tid. Vår fortollingsavdeling jobber stort sett 14 timers dager for

tiden, i tillegg til at de fleste også var her i helgen. Allikevel hoper det

seg opp, men det største problemet er at kontrollene hos Tollvesenet tar

lang tid. Det kan i verste fall ta flere dager før vi får tilbakemelding fra

tollen på en dokumentkontroll, om de godkjenner denne eller ikke.

Beklager, men i denne situasjonen gjør vi det vi kan for å få varene ut så

fort som mulig, men vi vil fortsatt slite med dette problemet ut januar.

Med vennlig hilsen/Best regards

FedEx Norway

------ --------

Customer Service/Trace

Phone: +47 6394 0305

Fax: +47 6394 0393

http://www.fedex.com/no

Jippi! Får vel sende mail, ringe, skrive brev osv. til Tollvesenet da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe,da var det bra jeg akkurat fikk pakke fra ups heller:)

da vet en vertfall at en ikke må sende med fedex akkurat nå.

skjedde samme med ei pakke jeg fikk fra ups i vår,den måtte inn på tollkontroll,sikkert for det stod verdi 20$ på pakkseddelen,noe som faktisk stemte:P var bra subkassa og subbene kom i hver si pakke.

forvent at du får ei pakke som er skikkelig halvt pakka inn surra inn med masse tollvesenet teip på,så jo ikke ut den pakka jeg fikk etter den hadde vært på tollkontroll.

Quattro driftsquad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, lurer på hvor lang tid tollvesenet bruker på å fortolle en pakke med stereoutstyr fra USA.

Bestilte fra Megabillig, og pakken kom raskt til landet. Men nå ser det ut som om ting har gått i stå for norske tollmyndigheter. Forleden ble jeg oppringt av FedEx fordi de lurte på om pakken skulle fortolles til en privatperson eller et firma. Nå har FedEx og tollvesenet brukt 5 dager på å fortolle en cd-spiller og et par høyttalere. Bruker ting å ta så lang tid?

Normalt tar det minutter. Kjører de fysiske kontroller av pakkene tar det lenger tid. Slike kontroller er vanlig i Norge. Det er sikkert Xray maskinen demmes som ikke fungerer, derfor må de åpne pakkene manuelt som er et slit uten like. Dæven ta dem pakker de ikke inn varene skikkelig igjen slik vi har gjort. :-) Det er vanvittig med pakker som skal sjekkes, ikke bare din.

Privat og Firma spørsmålet betyr enkelt forklart at privat import er gratis papirmølle for deg mens Firma må betale gebyr for papirmølla.

Det er også normalt i Norge at de skal ha personnummeret til kunden før pakken utleveres, dette er det staten som står bak. De skal vite alt dere foretar dere. Normalt kan de bla det opp i folkeregisteret uten å ringe rundt men fungerer ikke datamaskinen de blar det opp fra blir du oppringt. Fullt navn og adresse som er oppført hos folkeregisteret skal matche. Dette skjer kun første gangen du handler i utlandet eller at softwaren de bruker å lete dere opp med ikke fungerer av en eller annen grunn.

Vi beklager at en god del kunder må vente litt ekstra på pakkene sine på grunn av denne kontrollen, som ikke bare gjelder oss men alle andre også. Jeg sjekket siste sporinger ikveld, de aller fleste pakkene er released og da er det bare noen dager til før pakkene leveres dere. De pakkene som ikke er released enda er dem helt bak i køen og den er lang.

Ha en god helg folkens!

Per Pedersen

BMW 728i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

angry jaja.. har de fikliet istykker noe så blir det krig :rockets

Sitat:

Jan 25, 2006 3:30 PM Int'l shipment release GARDERMOEN NO

*edit: tror faktisk det er håp om å få den i rett tid likevel, hvis det ikke betyr at pakken har blitt sendt i retur

Pakken er sluppet for levering betyr det. Ingenting som sendes i retur.

Per Pedersen

BMW 728i

Lenke til kommentar
Del på andre sider