Gå til innhold

ødelagt opel vectra A, 90 mod!

Ranger emnet


Eirik jarl

Anbefalte innlegg

Etter en kjøretur på glattisen skulle jeg kjøre inn i et veikryss for å svinge til høyre. Bilen ville ikke bremse og jeg smalt inn i veikanten. Etter dette kjørte jeg innom en bensinstasjon og fyllte litt luft i hjulene for det skulle jeg gjort for en stund siden. Jeg strammet hjulboltene, for de var stadig løse. Den ene knakk når jeg skrudde til (høyre framhjul). Etter dette kjørte jeg til elkjøp og når jeg kom ut igjen lå det en lapp på frontruta mi under vindusviskeren: "Høyre forhjul er løst, må ikke kjøres før dere har festet dette." :hvaskjera Men jeg kjørte hjem... Etter dette har jeg kun kjørt noen småturer.

 

Nå har jeg levert bilen til Opel for å sjekke hva som er galt.

De sa at bærebrua er bøyd, hjul-lageret må byttes, en del mellom stab-stanga og bærebrua er knekt. De sa at prisen ville komme på rundt 9000 kr. :wonder

Men en kamerat av faren til dama mi kunne fikse det for ca halve prisen hvis det er noe å fikse da.... Hvis ikke er det vel bare å kjøre den til dynga!!! m'm

 

Hva mener dere jeg burde gjøre ang. denne bilen??

Opel Vectra A 2.0i 8v 90 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den delen mellom stab staget og bærebrua koster ca 100kr

 

bærebrua har jeg nettopp bytta selv.. sitter i 2 skruer bare, enkel jobb som du får til selv. betalte 400kr for bærebrua jeg, men koster ca 800kr ny

 

hjullager er vel verre å bytte, men om du gjør det andre selv kan du sikkert spare noen 1000....

 

http://www.carparts.no har billige opel deler, mye billigere enn å bestille gjennom Opel-forhandler.

- 1990 Nissan Sunny N13 1.6 SLX

x 1992 Opel Vectra A 1.8i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Staget mellom bærebru og stab.stag kalles rakle-stag. Jeg betalte nesten 300kr for dette hos Opel. Da var det komplett med foringer, skiver og mutter.

Bærebru får du fra kr.600 inkl. foringer (1400kr hos Opel). Dette klarer du å bytte selv. Forhør deg om pris på bytte av hjullager, og kanskje kjøp lageret et annet sted.

Scanparts her i Trondheim importerer billige deler.

00 Omega 2,2 16V

86 Ascona "GSi" 2,0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår