ettan Skrevet Februar 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2006 Er det noen topp som passer som er crossflow? Slik at turbokonvertering blir noe enklere.... C20ne (omega 2.0) er crossflow. Ville absolutt gått for denne motoren... med mindre du vil over 200hk, da er det c20let som er tingen ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ascona-a Skrevet Mars 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2006 Jeg lurte på å bytte stempler, evnt. å borre.Og modifisere toppen. Vet ikke om det finnes tykkere toppakninger til den. Har vell egentlig mest lyst til å ha en opel motor. (Ikke nødvendigvis fordi det er best...) ta og frese inn piano trå i bloka og bruk standar pakning da kan du tryk skjøre på to kilo utn problemer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kadettcp Skrevet Mars 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2006 avkappet 3,0E topp skal jo gå ann. Mye jobb. men. må borre om to oljekanaler bakerst. samt sveise/bolte på ei plate på enden. Samt spesial lagede kam, og kjede. Blir for kr av slikt. Har du 60 000kr så veit jeg om en fin motor. Står bortgjemt i skaukant borti mysen område. Ellers så har jeg hørt rykter om gamle Opel CIH med Saab 16v topp. Er usikker på disse ryktene, da man ikke skal stole på det man hører innenfor bilcross miljøet... hehe. Det billigste blir vel egentlig å bruke saab turbo motoren. Rett stille den. Mange som har gjort slik i utlandet, veit om en 400r med 16v saab motor i sverige. Det billigste blir nok C20NE motorer, evt C20let. 3.0e toppen har aldrig vært no crossflow ;) men 3000 24v motoren har det. protrim tar en ca15000 for å bygge om en slik 24v topp. Siter 97748454 Kadett c pick up. Saehan max -79 Kadett B RALLYE 2,4 197hk -72 Ascona B 2,5 24v turbo (600+hk) Cheva Pick up 6,2 turbo ic -88 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet Mars 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2006 3.0e toppen har aldrig vært no crossflow ;) men 3000 24v motoren har det. protrim tar en ca15000 for å bygge om en slik 24v topp. Var jo den jeg tenkte på da... hehe. sorry for å bruke 3.0E, da det burde stått C30SE, C30NE osv.... Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DiNGo Skrevet Mars 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2006 ligner 2,4CIH på 2,2CIH ? passer den like lett inn i manta/ascona? Siter Galant 2002 comfort sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet Mars 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2006 ligner 2,4CIH på 2,2CIH ? passer den like lett inn i manta/ascona? Jepp. Alle CIH motorene er like utvending. 2,4 motoren trenger bearbeiding om man ønsker peilepinne hul. Da den ikke er fabrikert med to hull slik som de andre CIH. (hvor da det ene hullet er plugget igjen) Omega har oljebrønnen motsatt av det Ascona B har. og for å få peilepinnen til å stemme så må du borre opp et nytt hull. Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trevil Skrevet April 1, 2006 Rapporter Share Skrevet April 1, 2006 3.0e toppen har aldrig vært no crossflow ;) men 3000 24v motoren har det. protrim tar en ca15000 for å bygge om en slik 24v topp. Jeg spurte om dem kunne gjøre det og da forlangte dem istedet 70k for en replica motor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg