Gå til innhold

bygge litt værre kasse, trenger tips

Ranger emnet

B230ft

Anbefalte innlegg

heisann alle sammen.. bygget tdligere i sommer en kasse til mine to earthwuake tremor 10"ere, kassen ble bygget i 25mm(mener jeg det var, tjukkere enn "vanlig" hverfall) men er ikke helt fornøyd, og har fått høre fra flere at om jeg bygger nye kasse vil jeg fort få bedre lyd mm...

er i en 740, så kassen kan ikke være høyere enn ca 30cm.. så tenkte jeg å bare få en snadder kasse, å drite i utseende, og sette på ei plate bak kasen, sånn at kassen blir helt avlukka fra restenav bagasjerommet, så lurte jeg litt på hva dere med orntlie gromkasser bygger av? skal visst bli god lyd i tjukk alu. plåt, men er litt skeptisk til dette..men kassen vl jo bli 100%tett opp til ett sjukt trykk hvertfall! men sånn hvitt gips opplegg, hva er det og er det noen en som privat kan bygge med? evt. andre som har erfaringer med dette elementet å dele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg en titt på BeemerZ1 sin Subkasse guide som ligger "klistret" rett over posten din.. Tror du kommer veldig langt med å lese innholdet i denne. Den er nøye og godt laget! ortnlie gromkasse som du her referer til ;)

Mercedes Vito 110 CDI

Bilen

Crossern Suzuki 250 RMZ

Hvis en jente skal vise seg fra sin beste side, må hun ikke sitte på den..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er overhodet ikke nødvendig å bruke aluminium i en subkasse for at den skal bli bra. Det må være for å spare litt vekt og plass kanskje, men et er både dyrere og vanskeligere å arbeide med.

100% tett skal den jo være uansett hvilket materiale du bygger i...

Tror ikke jeg ville bygget i gips i hvert fall :)

Måtte vært i forbindelse med div. laminering i tilfelle.

Ingen erfaring med elementene dine, men det hjelper jo en del om du begynner med å fortelle hvorfor du ikke var fornøyd og hvordan du vil ha det.

Kanskje du skulle hatt portet kasse?

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo bygge kassen i HDF (High denstity) som er en stærkere type MDF. Ellers kan trelast forhandlere skaffe 50mm MDF. Har hørt at finsk kryssfiner er et solid og godt materiale og bygge skikkelige gromme kasser i også.

Hvor får en taki 50mm mdf da??

Monter her eg bor får bare taki 19mm, og da satt eg å hørte på når han bestillte det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får de leveranser fra et merkelig sted. For 22mm MDF er nesten like vanlig som 2x4" lekt.Du får hilse dem neste gang du er innom der at Ragnar Næss på stabekk skaffer slikt uten problemer... Så får dem ta en telefon, så kanskje ting ordner seg.

Får gjøre det da... m'm m'm

For når eg skal til med kassen for GZ Plutonium`n, må eg ha noe kraftigere enn 19mm til å holde en subwoofer på 40kg oppe og inne i kassen.. :rolleyes: :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider