Gå til innhold

bygge om fra trommel til skiver bak

Ranger emnet


golfcab

Anbefalte innlegg

nå er det klart for en liten ombygging på min 87 cab..

 

har fått tak i spindler, calippere og skiver fra golf 2 16v, håndbrekkwire fra scirocco, mener dette skal passe.rett meg om eg tar feil.

 

trenger eg noe mer før eg starter? evt noe som må lages. sikkert mange som har gjort dette før og har noen gode tips.

pajero vinterbil

bmw e30 turbo godkjent:)-> Twin Turbo

 

har en e30 320I for salg som kan vises med turbo. søknadspapirer er godkjent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må lage/kjøpe nye bremserør (de som sitter på selve bakstillingen). Dette ordnes enkelt og ikke minst billig vha. løse nipler, en 5m-lengde bremserør og dobbelkoningsverktøy fra Tema. I tillegg må du ha slangene som er koblet til selve kalipperne. Disse er like på G2 og Rocco 2. Roccobrekkvaieren passer fremragende.

 

I tillegg må du ha enten strupeventilene som Rocco 16Vhar originalt på bremserørene til de bakre kretser (sitter rett etter hovedbremsesylinderen i motorrommet) eller den lasteavhengige ventilen som sitter på bakakselen (på Golf 1 GTI). I mangel av SVETTKA kan jeg dessverre ikke sjekke om bilen din har denne originalt. Dersom du skal ettermontere denne må du kappe og flense bremserørene til de bakre kretser, slik at du får bremserørene tilkoblet lasteventilen.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei..takker for bra svar!

 

min bil har denne last ventilen på bak akslinga om eg ikke husker feil og blander det med tidligere gtier eg har hatt.. så da trenger eg barre slangene og nye bremserør?

pajero vinterbil

bmw e30 turbo godkjent:)-> Twin Turbo

 

har en e30 320I for salg som kan vises med turbo. søknadspapirer er godkjent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei..takker for bra svar!

 

min bil har denne last ventilen på bak akslinga om eg ikke husker feil og blander det med tidligere gtier eg har hatt.. så da trenger eg barre slangene og nye bremserør?

 

Om du ikke har den ventiler så kan du dra fine sladder pga den vil låse bakhjulene ganske mye tidligere enn foran :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok..hvar ikke klar over at det var til fremme også..der har eg nye slanger så.

 

sladd er jo vel og bra:) selv om en stiv cab ikke er så glad i det. er kjekt å kunne stoppe på få fornuftig vis også:)har denne ventilen, da biltilsynet var ganske frempå om denne var justert osv etter montering av kw bein..

pajero vinterbil

bmw e30 turbo godkjent:)-> Twin Turbo

 

har en e30 320I for salg som kan vises med turbo. søknadspapirer er godkjent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollevold leverer Goodridge, men settet med 6 slanger står ikke i lista deres.

Har prøvd flere ganger å sende mail til dem med forespørsel om pris på dette kittet, men får ikke svar fra dem, så etter 6mnd og sikker 10 mailer gidder jeg ikke mere.

VIRKER IKKE SOM DEM ER INTRESSERT I Å SELGE.

Bestiller heller fra USA.

Delenr på kittet er vw0400-6 hvis noen andre vil prøve å få pris på Kollevold.

The Power of Six

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår