v240tic85 Skrevet Januar 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2006 ok! har også en b21et motor som skal selges og en 230f motor! så skal jeg kjøpe turbomotor etter jeg har solgt de! derfår jeg lurte hva som var best! Siter Golf 2 bruksbil,volvo 142 prosjekt, volvo 240 tic prosjekt, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naila Skrevet Januar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2006 b230ft/fk er best.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cokeloop Skrevet Januar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2006 ok! har også en b21et motor som skal selges og en 230f motor! så skal jeg kjøpe turbomotor etter jeg har solgt de! derfår jeg lurte hva som var best! må få i stand den b21et istedet for å sitt å skriv her, så æ kan kom oppover og hiv den neddi kjerra mi ;) bare si ifra når den bynne å bli i orden så kjem æ.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Januar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2006 Uansett så har B23ET sterkest innmat i motoren. Jeg ville ikke kjørt 350 hk på en FT med orginal innmat. Siden du har F fra før så er jo en FT/FK enklest. Men kjøp en fra 95-98, så får du den sterkeste. Det er startsperre på den så den må nok chippes.. En FT/FK ligger vell på 15.000-20.000 hos volvo huggeren, eller iglebekk motor (ventebekk). Du finner sikkert motorer til 5-15.000 og da men.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas V Skrevet Januar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2006 Med samme vi snakker om motorer her, hva med b23FT? er ikke det en god motor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v240tic85 Skrevet Januar 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2006 cokeloop: må vell først få ut derre et motorn av bila da så! hehe! men d bli vell! må bare skaff nånn som kanj hjælp mæ me å læmp denj ut! har jo funnet mange fk motorer til 6000 svenske og de hadde godt ca. 250000km Siter Golf 2 bruksbil,volvo 142 prosjekt, volvo 240 tic prosjekt, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Januar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2006 for alle som har F motor med LH Jetronic 2.4 innsprut er det bare tull å putte i gamle E motorer. En FT/FK med underspyling er best. Dem varer lenge, tåler mye juling, lette å trimme og bruker lite suppe (!) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cokeloop Skrevet Januar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2006 cokeloop: må vell først få ut derre et motorn av bila da så! hehe! men d bli vell! må bare skaff nånn som kanj hjælp mæ me å læmp denj ut! har jo funnet mange fk motorer til 6000 svenske og de hadde godt ca. 250000km æ ligg under å skyve så kan du ta ti fra ovom ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Januar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2006 Med samme vi snakker om motorer her, hva med b23FT? er ikke det en god motor? b23ft er ikke en god motor,da volvo aldrig har gitt ut den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Januar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2006 b23ft er ikke en god motor,da volvo aldrig har gitt ut den. b23ft vil da være en b23et som har fått ft sprut det da, og fordi volvo ikke har produsert den vil jeg ikke si at det er noen dårlig motor.. Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ben are Skrevet Januar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2006 At 230 motoren er bedre pga underspyling er bare tull!!! Fordelen med 230blokka er at den har en jamnere støping og er i det heletatt en mere stabil blok en 23..... MEN... at det har noe betydning før 500HK!!! det tviler jeg sterkt på!!!! Som orginal motor og 300hk er 230ft en mere fornuftig motor med tanke på trimmvenlighet... mere utvalg i dingser og ting til sprutet! Men.. får vell greit en 23ET og et billig datasprut til prisen av en 230FT da!!!! Siter Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
THO Skrevet Januar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2006 b23ft er ikke en god motor,da volvo aldrig har gitt ut den. B23FT(157hk) er vel en motor som ble levert i 84mod 760turbo for det amerikanske markedet. Siter -90mod 745 ferdig bygget om til 965/V90 -86mod 745tic -99mod MB C180T Sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet Januar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2006 B23ET begynner å bli temmelig gammal da, og vanskelig å oppdrive + gått mye. Men blokka er sikkert bra den, og 531-topp er heller ingen ulempe. B230FT/FK ble tross alt produsert frem til 1998; er man heldig kan man oppdrive en lav-km motor. Ville nok ha satset på en 230 FT/FK Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ben are Skrevet Januar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2006 Sant det at det er gamle motorer!!!!! Men er ikke nå ulempe fordet!!! Om du tar en b23a blokk som har gått 150K eller en FT blokk som har gått 150K er det ikke noe forsjell på slitasje!!!! Husk at De fleste B21-23 har smidd veiv og smidde m-råder uansett om det er A, E eller ET!!!! Siter Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v240tic85 Skrevet Januar 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2006 har jo b230e motorer stående da! elelr er det b23! husker ikke! men kan jeg bruke noen deler fra de? Siter Golf 2 bruksbil,volvo 142 prosjekt, volvo 240 tic prosjekt, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.