Gå til innhold

Pris på forsikring/service/vedlikehold bmw316?

Ranger emnet

Strez

Anbefalte innlegg

Leter etter ny bil, og kommet over en BMW 316 coupe 94.mod. Noen som vet om disse er dyre å forsikre? Og hvor mye koster ellers vedlikehold og service? Faren min mener at bare fordi det er BMW så er service VELDIG mye dyrere enn f.eks honda?

Bilen forresten:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=6909824&sid=6aAnqb0o3469626&pos=7&tot=119

Noen komentarer på bilen? bra/dårlig kjøp?

- Nissan 200sx s14a

x Opel Astra 1.8l

x Crysler Neon 2.0l

http://www.auto-supply.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leter etter ny bil, og kommet over en BMW 316 coupe 94.mod. Noen som vet om disse er dyre å forsikre? Og hvor mye koster ellers vedlikehold og service? Faren min mener at bare fordi det er BMW så er service VELDIG mye dyrere enn f.eks honda?

Bilen forresten:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=6909824&sid=6aAnqb0o3469626&pos=7&tot=119

Noen komentarer på bilen? bra/dårlig kjøp?

Er du klar over at det er 103510 kr i heftelser på bilen?

Dette står på brønnøysundregisterene:

En tidligere eier kan ha tatt opp lån med pant i kjøretøyet, og da risikerer du å få med den gamle gjelden «på kjøpet» hvis du ikke passer på. Reglene er nemlig slik at hvis du kjøper for eksempel en bruktbil, følger de tinglyste heftelsene med bilen – selv om det er en annen som har pantsatt den. Den som har lånt ut penger mot pant i bilen, kan dermed kreve at bilen blir solgt for å dekke gjelden.

NB! Dette gjelder selv om du har selgerens ord for at bilen er fri for heftelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du klar over at det er 103510 kr i heftelser på bilen?

Dette står på brønnøysundregisterene:

En tidligere eier kan ha tatt opp lån med pant i kjøretøyet, og da risikerer du å få med den gamle gjelden «på kjøpet» hvis du ikke passer på. Reglene er nemlig slik at hvis du kjøper for eksempel en bruktbil, følger de tinglyste heftelsene med bilen – selv om det er en annen som har pantsatt den. Den som har lånt ut penger mot pant i bilen, kan dermed kreve at bilen blir solgt for å dekke gjelden.

NB! Dette gjelder selv om du har selgerens ord for at bilen er fri for heftelser.

Det er heftelser på de aller fleste biler.. Sånt er ikke vanskelig å ordne, ta kontakt med pantehaver(?) og betal ut heftelsene, og få bilen med deg hjem.... At noen har tatt opp lån med sikkerhet i bilen er ikke no nytt akkurat:)

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er heftelser på de aller fleste biler.. Sånt er ikke vanskelig å ordne, ta kontakt med pantehaver(?) og betal ut heftelsene, og få bilen med deg hjem.... At noen har tatt opp lån med sikkerhet i bilen er ikke no nytt akkurat:)

mvh oddi

Jeg ville ikke kjøpt denne bilen. Det er jo det samme som å betale 160000 for den. Man kan få en 2002 316i for den summen som har gått 60000km mindre eller en 1996 328i cab som har gått 170000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke kjøpt denne bilen. Det er jo det samme som å betale 160000 for den. Man kan få en 2002 316i for den summen som har gått 60000km mindre eller en 1996 328i cab som har gått 170000.

Er du svimmel eller?

for alt en vet så kan det var 2000 kr igjen på lånet.. men heftelsen i Brønnøysund blir aldri oppdatert før den blir slettet!!

Så bar fordi det er heftelser i bilen så betyr ikke det at det er like mye som det står der!! Ta kontakt med pantehaver å spør hvor meget det er igjen på lånet!

I like big butz and I can not lie!

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk hodet ditt litt da. vær så snill. Det er ikke det samme som å betale 160 000 for den. Man betaler det bilen koster, men betaler det til pantehaver, og får pantehaver og tidligere eier av bilen til å bli enige seg i mellom, hvordan heftelsen skal slettes.

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk hodet ditt litt da. vær så snill. Det er ikke det samme som å betale 160 000 for den. Man betaler det bilen koster, men betaler det til pantehaver, og får pantehaver og tidligere eier av bilen til å bli enige seg i mellom, hvordan heftelsen skal slettes.

mvh oddi

lurer på hvor mange biler han har latt vær å kjøpe fordi de ble alt for dyr pga av panten i bilen :pray

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan legge til at jeg har en 316 94 selv

Eneste av problem som har vert på denne bilen er at bærekulene foran ryker av og til.. ikke en dyr del og det tar ikke mere enn en time å få den byttet

Betaler 3500 i delkasko på bilen på meg selv med 50% bonus..

Fyller bare bensin og spylervæske på bilen. Siden hvertfall min bil har register kjede og ikke reim så trenger en ikke bekymre seg over at denne skal ryke,, min er kjørt 260 på orginalt kjede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
hmm.. høres bra ut det da... har alle 316 94mod kjede istedet for reim eller?

De har kjede.

Jeg har eid et par av disse

Det er kanonartige biler å kjøre til tross for lite effekt. Det er i tillegg gode biler. Serviceprisen er den samme som på alle andre merker, men ikke lever den inn på merkeverksted. SnapDrives vedlikeholdsprogram koster rundt 2000 kr på denne bilen (betalte 1565 kr for min Saab for bortimot det samme som de gjør på Saab). Deler er heller ikke dyrere på BMW enn for andre biler. Alt i alt ett godt og sikkert kjøp dette.

Prisen er kanskje litt stiv på denne bilen så du kan gjerne prute litt.

Vedrørende heftelsene så er nok den i tillegg kraftig nedbetalt, og uansett så gjør nok selger den opp ved salg (det var en som var litt svimmel her oppe, ja)

Lenke til kommentar
Del på andre sider