Twist Skrevet Januar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2006 Litt OT, men mine cerwin-vega høytalere (inne) har følsomhet på 103 db !!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PsychoPat Skrevet Januar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2006 Litt OT, men mine cerwin-vega høytalere (inne) har følsomhet på 103 db !!! Etter å ha lest denne tråden så vet du sikkert hvorfor også? Siter Mvh Chris Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet Januar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2006 Det tviler jeg ikke på, men tror du det er over hele frekvensområdet eller bare èn enkelt frekvens? ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lohelle Skrevet Januar 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2006 mine Focal Utopia elementer er oppgitt til 94,4 dB.. Men dette er faktisk ved oppunder 1000 Hz.. er en peak akkurat rundt der.. Følsomhet er ca 91 dB ved 100 Hz og kanskje 90 dB ved 80 Hz... se graf på http://www.tech-support.no/33wx.pdf Siter BMW 525DAT -01 Bilstereo kommer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet Januar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2006 Akkurat. Selv om elementet ditt aldri kommer til å bli brukt så langt opp som 1000 hz, er det altså denne følsomheten man har oppgitt. Heldigvis har man i dette tilfellet et datablad som avslører akkurat dette, men i svært mange tilfeller har man ikke det. Det kunne f.eks. vært interessant å se den samme kurven for Twist sine CV-er. En gjennomsnittlig følsomhet på 103 db kan i og for seg være ok, men hva om det f.eks. er 103 db ved 4.500 hz og 94 db ved 2.500 hz? Ikke akkurat en høyttaler jeg hadde taklet å høre på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lohelle Skrevet Januar 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2006 for de som har greie på dette: hvordan påvirker KASSEN denne "følsomheten"? se vedlagt bilde.. kan KASSEN gjøre noe for å "rette opp" i disse kurvene? (regner med kurvene er relativt normale) Siter BMW 525DAT -01 Bilstereo kommer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg