MeSs Skrevet Januar 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2006 Ser di på effekten/trim ved eu kontroll?? om den greier co2 test og sånt.. Mvh Marius Siter 98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil. x - NA 1994 Mazda Miata 1.8 x - Mange BMW E28. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tombra Skrevet Januar 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2006 Sjekker ikke effekt nei, men om de ser typiske trim-deler kan du få ubehagelige spørsmål om du er uheldig. (skal jo ha papirer på ALT enkelte) CO blir målt, så bilen må klare de krava. Selv ble min målt til 3.49, kravet er under 3.50 blah Siter Signaturen min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Astroboy Skrevet Januar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2006 Sjekker ikke effekt nei, men om de ser typiske trim-deler kan du få ubehagelige spørsmål om du er uheldig. (skal jo ha papirer på ALT enkelte) CO blir målt, så bilen må klare de krava. Selv ble min målt til 3.49, kravet er under 3.50 blah Min -88 Chevrolet Astro 4,3 V6 ble målt til 0,75, uten katalysator da.. å folk påstår at amerikanske biler forurenser mye... Siter Bilpark: -00 Jeep Grand Cherokee Limited 4,7L V8 -67 Chevrolet Chevelle 396BB Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnalf Skrevet Januar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2006 Måleren var sikkert dritings på elektrodesaft :D Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet Januar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2006 Min -88 Chevrolet Astro 4,3 V6 ble målt til 0,75, uten katalysator da.. å folk påstår at amerikanske biler forurenser mye... Mange amerikanske motorer har en liten sak som blåser luft inn i eksosen-vips får en flotte avgasstall som passerer kravene i california. Et godt eksempel på hvordan en omgår regler som er for dårlig formulert. Høy CO betyr kort og godt at en ikke utnytter brennstoffet en betaler surt opptjente penger for! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slidern Skrevet Januar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2006 På biler før 89 kan man ha opp til 3-3.50 i co verdi. Etter 89 ble d påbudt me katalysator på biler og dermed ble det enda strengere. Tror det er snakk om 0.50 nå. Så å trimme gammle biler er litt "lettere" me tanke på co målinger på eu-kontroll. Siter - Ford Sierra xr4x4i 2.9i (vinterbil) - Nissan 200sx s13(Prosjekt) * Audi s2 (borte) * Coupe quattro 10vt (bortevekk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet Januar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2006 biler før 86/87 mener jeg å huske kan ha opp til 4.5 HC avslører også om en bil klarer og brenne reint. +++++ alle de andre avgassen også anslår motorens "tillstand". Høvelig hjelpemiddel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tombra Skrevet Januar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2006 På min 86 mod er kravet under 3.50. Tok EU for noen få dager siden, så jeg VET. 3.49 er ikke så ille da, med tanke på at hverken CO eller tenning er justert :P Siter Signaturen min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slidern Skrevet Januar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2006 Tror det var enda tidligere at det var 4.50. Var jo pga amreikanske biler at den grensa kom. hehe. HC= hydro karboner. altså uforbrent bensin. Siter - Ford Sierra xr4x4i 2.9i (vinterbil) - Nissan 200sx s13(Prosjekt) * Audi s2 (borte) * Coupe quattro 10vt (bortevekk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.