KaffeKarsK Skrevet Januar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2006 Jeg skal bytte speedometeret i min Golf 2, men ville bare ha litt forklaringer på hvordan jeg skal få ut det gamle. Evt. ting som dukker opp? Helst en kjapp guide ;) Takk! Siter [o] Nissan Almera 1,4 100hk Sedan 1998 [x] Audi A4 1,8 Turbo Quattro 1996 STV [sOLGT] [x] VW Passat 1,9TDi Syncro 1997 [solgt] [x] Golf 2 Syncro 1990 [sOLGT] [x] Audi 80 16V Quattro 1991 [sOLGT] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwidar Skrevet Januar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2006 dette er ganske enkelt i grunn. Av med rattet, blir i vert fall mye enklere(bare husk hvorad det sto så du ikke setter det skjevt på igjen! plukk ut cd.spiller, alle brytere, skru så ut rammen(som cd-spiller og bryterne sitter i) så kommer du til på speedometret, skru løst det, se om du får lurt hånda evt. ett skrujern on napp ut waieren som står i, så er det bare og ta ut kontaktene og vips er det ute. alle skruer er lett og få øye på så det burde ikke være noe problem. lykke til Mvh Vidar Siter B&B Racers Corrado 2.0 16V og Golf 1.6 83mod x-Golf 93mod x-Jetta II g60 x-Passat syncro g60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet Januar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2006 1. skru ut ramma i dashbordet. ut med anlegg 2 eller 3 skruer. 2 skruer over spedometer, skruer bak hovedlysbryter 2. ta ramma vekk. 3 skru ut dei to skuane på sida av spedometert. 4. løsne spedometerwire på baksida. lure handa bak 5. løsne kontaktane på baksida 6. hiv i det nye om monter i omvendt rekkefølge enklare å komme til bak speedometeret viss du tar ned dekselet under dashen Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaffeKarsK Skrevet Januar 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2006 Takk til dere begge! Skal ut å begynne å skru nå ;) Ikke så mye uvær nå som det var for litt siden :P 40 minus grader i effektiv kulde er sykt! Klarte bare å tanke før 40kr før jeg måtte slenge min stivfrosne kropp i bilen igjen :titties: Siter [o] Nissan Almera 1,4 100hk Sedan 1998 [x] Audi A4 1,8 Turbo Quattro 1996 STV [sOLGT] [x] VW Passat 1,9TDi Syncro 1997 [solgt] [x] Golf 2 Syncro 1990 [sOLGT] [x] Audi 80 16V Quattro 1991 [sOLGT] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaffeKarsK Skrevet Januar 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2006 Når jeg først hadde dere her.. Speedometerlysene, er det dioder? Vet dere eksakt hvilke pærer/dioder det er? Tenkte jeg skulle bytte de til blå, siden den ene allerede er gåen.. Hvor kan jeg evt. få kjøpt disse? Internettbutikker? Eller andre butikker som Tromsø sentrum kan by på :P Siter [o] Nissan Almera 1,4 100hk Sedan 1998 [x] Audi A4 1,8 Turbo Quattro 1996 STV [sOLGT] [x] VW Passat 1,9TDi Syncro 1997 [solgt] [x] Golf 2 Syncro 1990 [sOLGT] [x] Audi 80 16V Quattro 1991 [sOLGT] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet Januar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2006 dioder.no det er noen pærer.. du kan bare gå innpå dioder.no \ intstrument lys og og finne fram golf2 koster 200 kr for 2 stk! :) med frakt trur jeg :) Siter Fotgjenger! ca 4 uker igjenn.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Januar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2006 opprinnelig er det vanlige 1.2w glødepærer som sitter der.. men er fullt mulig å bruke LEDs ja.. som over.. dioder.no selger.. men det du må gjøre da er å fjerne den grønne filmen som ligger i topp av speedometer.. samt er det kurrant og kjøpe til klokka (om du har speedo med turteller og digitalklokke) er en litt annen type hvor diodene er kortere til klokka.. der er det og en grønn film! denne fjernes og! Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet Januar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2006 hvordan fjernes den? jeg har nettopp bytta.. jeg trur ikke jeg tok av filmen.. er det derfor det er så mørkt? Siter Fotgjenger! ca 4 uker igjenn.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Januar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2006 stemmer nok det.. hvis det er i klokka du mente... du må skru opp hele speedo (finnes ikke farlig eller vanskelig) deretter er det 2 skruer på klokka.. og vips.. der finner man filmen :) Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet Januar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2006 det er ikke i klokka det er mørkt.. men på speedo og turteller! Siter Fotgjenger! ca 4 uker igjenn.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet Januar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2006 det er ikke i klokka det er mørkt.. men på speedo og turteller! Siter Fotgjenger! ca 4 uker igjenn.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Januar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2006 ja.. den filmen er under den hvite skinna der.. sitter fast i den.. er plast film.. bare riv opp og ta den bort Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Januar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2006 Liten bildeserie for klokka sin del :) gidder ikke forklare noenting.. annet enn at jeg alt hadde tatt ut filmen som satt der.. så bare en demo lixom Filmen ligger mellom disse delene :) Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet Januar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2006 jeg skjønner.. men, klokka er ikke mørk.. men turtelleren og speedometeret er mørkt.. jeg bytta til blå pærer.. klokka lyser godt:) Siter Fotgjenger! ca 4 uker igjenn.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Januar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2006 jada.. var i grunn ikke tiltenkt deg.. men andre som kansje har problemer med klokka! å fjerne den filmen i toppen er en enkel operasjon. sprett den opp. og fjern filmen :) Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg