herbal Skrevet Januar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2006 Hei, Jeg har i det siste hatt problemer med clutchen på bimmer'n. Om den står rolig en natt, hender det at clutchen er helt død når jeg setter meg inn. Alt trykk er borte. Jeg må pumpe for å få den til å fungere igjen. Jeg har tidligere prøvd å lufte clutchen, men det hjalp ikke. Er det noen her på forumet som har peiling på hva det her kan være? Noen som har vært borti samme greia? Håper på svar fra dere! Siter Hell yeah!! BMW 325i (M) 87 mod. (Prosjekt original) BMW 318i Touring 96 mod. - VW Polo 1993 mod. [x]Audi 80 1993 Avant - [x]VW Polo 1991 mod. - [x]Audi 80cc 1,8 86 mod. - [x]Volvo 240 (bilcross bil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bilskalle Skrevet Januar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2006 Clutch pumpa kansje? Siter Bil er livet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
herbal Skrevet Januar 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2006 mener du den som sitter rett på girkassa, eller den som sitter ved pedalen? Det virker jo som om det er ett eller annet sted den får inn luft. Når jeg har pumpa nok på den, så fungerer den som normalt. Siter Hell yeah!! BMW 325i (M) 87 mod. (Prosjekt original) BMW 318i Touring 96 mod. - VW Polo 1993 mod. [x]Audi 80 1993 Avant - [x]VW Polo 1991 mod. - [x]Audi 80cc 1,8 86 mod. - [x]Volvo 240 (bilcross bil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bilskalle Skrevet Januar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2006 Vet ikke helt.. Men jeg hadde problem med clutchen min engang. Tråkket jeg på den, satt pedalen i gulvet :P Da var det Slave cylindern/pumpa som hadde gått åt helvete. Mulig det er hva som snart skjer med din. Tror kansje det skyldes all shift-lockinga sombrero Siter Bil er livet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vrtx Skrevet Januar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2006 E30 er en bitch å lufte. ta deg god tid da det går TREGT gjennom systemet. men som tidligere nevnt så sa du at du må pumpe for å få pedal. da er det enten luft i systemet eller så har du en lekasje en plass. det ser du jo fort i beholdern om det er tomt eller minsker over tid Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beamer Screamer Skrevet Januar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2006 Høres ut som det er lekkasje et sted ja, forhåpentligvis bare inni master/slavesylinderen. Ellers lekker væsken ut. Da vil du snart ha et bremseproblem siden bremser og clutch deler samme væske. Siter Ruhe in der Reihe; BMW Reihensechszylinder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
herbal Skrevet Januar 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2006 Takker for svar folk! Jeg har sjekket væskenivået med gjevne mellomrom, men det ser ikke ut til at det har minket. I så fall er det minimalt. Det virker som om det er luft som kommer inn i systemet, og tror ikke det er mye væske som kommer ut. Problemet oppstår spesielt når det er kalt. Er det noen som vet om dette er dyrt å fikse? Er det mye jobb å bytte slave/master sylynder på clutchen? Siter Hell yeah!! BMW 325i (M) 87 mod. (Prosjekt original) BMW 318i Touring 96 mod. - VW Polo 1993 mod. [x]Audi 80 1993 Avant - [x]VW Polo 1991 mod. - [x]Audi 80cc 1,8 86 mod. - [x]Volvo 240 (bilcross bil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Crash Skrevet Januar 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2006 Takker for svar folk! Jeg har sjekket væskenivået med gjevne mellomrom, men det ser ikke ut til at det har minket. I så fall er det minimalt. Det virker som om det er luft som kommer inn i systemet, og tror ikke det er mye væske som kommer ut. Problemet oppstår spesielt når det er kalt. Er det noen som vet om dette er dyrt å fikse? Er det mye jobb å bytte slave/master sylynder på clutchen? Har byttet Slave cylindern på min..Det er ikke så mye jobb :) .. På verksted skulle dem ha ca 2000 KR..(Det var med pumpa) Siter BMW E30 325i touring 1990mod :thumb Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fridjow Skrevet Januar 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2006 Bytte sylinderen går kjapt, er luftinga etterpå som er kjipt. Siter http://www.gatebil.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg