Gå til innhold

Lakkering av bremsetromler

Ranger emnet


mfafa

Anbefalte innlegg

Eg har lakkert bremsetromler. Jeg brukte først melk (mener eg å huske), så kjøpte jeg en boks med lakk som tåler litt varme, og så var det bare å ta noen strøk med den. Jeg brukte sølvfarge, blir forholdsvis diskre...

 

Det er jo tross alt bedre med lakkede tromler enn rustne (brune)... men er vel kanskje litt smak og behag også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fake bremseskivene gjør meg kvalm!! De er så sinnsykt Lammt... Har man tromler så har man tromler.. Mye bedre å male litt... de fake skivene bare irriterer!! Sett at foliatec har kommet med fake lystgass!! heheheh... IDIOTI!

PoloGti-99: 8x14",clean,Bur,omnicomp bremser

Impala-65: To be: torq trust II 8x18", lav!

MantaB-82: Slædde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by G_Yog

De fake bremseskivene gjør meg kvalm!! De er så sinnsykt Lammt... Har man tromler så har man tromler.. Mye bedre å male litt... de fake skivene bare irriterer!! Sett at foliatec har kommet med fake lystgass!! heheheh... IDIOTI!

 

 

hadde skivene i det minste vært litt mer diskre så.. borra svære skiver bak og vanlige små forran blir litt rart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var litt respons jo :) Forslaget om fake-bremseskiver antar jeg var ment ironisk. Fakebremser må være noe av det absolutt mest patetiske på bil. Værre enn fake turbolyd etc. Og jeg som trodde hjulkapsler som prøver hardt å bli forvekslet med alu.felger var patetisk (du vet de med få eiker..) :rolleyes:

 

Én ting er vi vel i hvert fall enige om:

Lakkerte tromler ER bedre enn rustne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Vaske tromlene med varmt zalovann?

2. Børste vekk overflaterust med stålbørste

3. Evt. bruke dremel-drill på småsteder

4. Helle på MELK?!

5. Vente litt..?

6. Rødsprit?

7. Matte med 400-papir?

8. Hammerlakk

 

Forslag til forbedringer?

Hvordan skal melken brukes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mfafa

1. Vaske tromlene med varmt zalovann?

2. Børste vekk overflaterust med stålbørste

3. Evt. bruke dremel-drill på småsteder

4. Helle på MELK?!

5. Vente litt..?

6. Rødsprit?

7. Matte med 400-papir?

8. Hammerlakk

 

Forslag til forbedringer?

Hvordan skal melken brukes?

 

Den "late" framgangsmåten (funker rimlig bra! ;) )

1. Spray på noe felgrens eller noe lignende la det tørke mens du jekker opp bilen på andre siden.

2.Bruk stålbørsten litt og tørk bort med et eller annet du finner.

3. Hammerlakk.

 

:cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår